הקורונה בארה"ב

400 חולים בוויליאמסבורג ובורו פארק תוך 3 ימים; חצי יום צום בשיקגו

בורו פארק היא השכונה בעלת שיעור הנדבקים הגבוה ביותר בכל ארה"ב. מועצת גדולי התורה באמריקה קבעה חצי יום צום. יהודי פלורידה: אל תגיעו אלינו לפסח (חרדים, בעולם)

חיה כהן | כיכר השבת |
מניין תפילה בוויליאמסבורג (צילום: אברמי גולדהבר)

נגיף הקורונה מתפשט במהירות בארצות הברית. עד כה נדבקו כ-15,000 אזרחים, מתוכם 4,000 בעיר ניו יורק, כאשר שיעור ההדבקה הגבוה ביותר נרשם ברובע ברוקלין. בתי החולים בניו יורק מתקשים לעמוד בעומס וחלקם מסרבים לקבל פציינטים חדשים. במקביל, סגר כללי הוטל על כל מדינת קליפורניה, הכוללת 40 מיליון תושבים.

הקהילות היהודיות בעיר ניו יורק מתמודדות עם זינוק רציני במספר החולים. תוך 3 ימים התגלו בוויליאמסבורג, בבורו פארק וקראון הייטס למעלה מ-400 מקרי קורונה.

"למרבה הצער, רבים בקהילה לא לוקחים ברצינות את הנחיות הממשלה והרופאים ולכן כבר מאות נדבקו בנגיף הקורונה" אומר העסקן הרפואי מרדכי גץ מווילאמסבורג. "הישיבות ובתי הכנסת לא נסגרו והחתונות נערכו כרגיל. אנחנו מקווים שאנשים יהיו חכמים ויקשיבו לרופאים כדי שנוכל לעצור את זה".

למרות הנתונים המדאיגים והנחיות הרופאים לא לצאת מהבית, אלא רק לצרכים חיוניים, תושבי וויליאמסבורג עדיין מקיימים מנייני תפילה בציבור והנוכחות ברחוב לא הצטמצמה באופן משמעותי.

אמש, עשרות בחורים מחסידות חב"ד ששבו לארץ באמצע שנת ה'קבוצה' בניו יורק, הוכנסו לבידוד במלונית מיד עם הגעתם ארצה כיוון שלטענת משרד הבריאות, הגיעו משכונה בה יש התפרצות של נגיף הקורונה.

מועצת גדולי התורה באמריקה: חצי יום צום

בשל החרפת המצב, מועצת גדולי התורה באמריקה פרסמה קול קורא המבקש מכל מי שלא סובל מחולי או חולשה לצום ביום חמישי עד חצות היום, לומר ביחידות 'יום כיפור קטן' ולהרבות באמירת תהילים.

"המצב משוגע. ישנן שמועות ששיקגו עומדת לפני סגר כללי ואפילו כל מדינת אילינוי" אומר י', תושב שיקגו. הקהילה היהודית בעיר ייסדה אתר מיוחד לעדכונים הנוגעים לנגיף הקורונה וחיי הקהילה, עם מוקדים טלפוניים לסיוע רפואי וכספי, הזמנת אוכל ומענה חינוכי לילדים.

יהודי פלורידה: אל תגיעו אלינו לפסח

35 רבנים ו-9 אנשי מקצוע מתחום הרפואה פרסמו אמש מכתב משותף בו הם מבקשים מהיהודים בניו יורק ובמדינות אחרות ברחבי ארצות הברית לא להגיע אליהם בחופשת הפסח. "כל אלה מחוץ למדינה ששוקלים לבלות את הפסח כאן בפלורידה: זה חוסר אחריות ואסור מבחינה הלכתית" נכתב.

פלורידה השמשית היא יעד פופולרי במיוחד עבור יהודי ארצות הברית בתקופת הפסח. נכון להיום, אין במדינה אנשים בבידוד ואין הנחיות רשמיות ממשרד הבריאות, אך לדברי הרבנים והרופאים, מערכת הבריאות בפלורידה מתמודדת עם עומס יתר וזרם של חולים חדשים עלול להוביל למקרי מוות.

"אם אתם בוחרים בכל מקרה לסכן את חייהם של רבים בפלורידה, עליך לשהות בבידוד ביתי במשך 14 יום. בתי הכנסת, המקוואות, המסעדות בתי חב"ד, אטרקציות ופארקים לא יקבלו אתכם. אנחנו צריכים לשמור על קהילותינו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר