האזינו לשיעור

הגר"א וייס על סכנת מחלת נגיף ה'קורונה'

בשל מחלת הקורונה המתפשטת בעולם כולו במהירות, הגאב״ד הגאון רבי אשר וייס, העביר בשידור חי לתלמידיו שיעור הלכתי מיוחד בעניין הנהגת האדם בשעת המגיפה (קורונה)

(צילום: באדיבות 'קול הלשון')

הגאב״ד הגאון רבי אשר וייס, העביר בשידור חי לתלמידיו שיעור הלכתי מיוחד בעניין הנהגת האדם בשעת המגיפה בשל התפשטות מחלת הקורונה שהביאה כבר למותם של מעל לעשרת אלפים בני אדם.

בנוסף, במכתב שפרסם אמש לתלמידיו הודיע הגר"א וייס על סגירת בית המדרש לבינתיים וביטול השיעורים.

"הנני כותב לכם בכאב לב וברוח נשברה. מגיפה קשה משתוללת בעולם כולו, ומחלה זו פגעה קשות גם בקהילות ישראל בכל מקומות מושבותיהם. כבר פרסמתי ברבים את דעתי הברורה והנחרצת, שהמצוה הגדולה ביותר בשעה זו היא הצלת נפשות ומניעת הסכנה. על כן עלינו להקפיד הקפדה גמורה על כל ההוראות של משרד הבריאות", פתח הרב את מכתבו.

"בימים כתיקונם מאות מתפללים גודשים את בית מדרשי בשיעורי התורה ובתפילה. לצערי העמוק אני נאלץ לבטל לעת עתה את כל השיעורים ברבים, וכל השיעורים יועברו רק באמצעים טכנולוגיים. בענין התפילה בבית הכנסת, אין להתפלל אלא במנין עשרה בלבד, וכהוראת משרד הבריאות. ומשום כך לא נוכל לאפשר לרוב המתפללים הקבועים להגיע בשבת לבית הכנסת", הודיע הרב וייס.

הוא הוסיף כי על הזקנים ועל כל אשר להם בעיות רפואיות להתפלל ביחידות בביתם. אין להביא לבית הכנסת ילדים מתחת לגיל בר מצוה, כדי לפנות את מקומם לברי חיוב. וכל אלה שיאלצו להתפלל בביתם, שליח הציבור יכוון עליהם, כדין עם שבשדות שאנוסים מלבוא לבית הכנסת ששליח ציבור מוציאם.

"שנזכה לבשר ולהתבשר בשורות טובות ישועות ונחמות אבינו אב הרחמן המרחם רחם עלינו", סיים את מכתבו בכאב הגר"א וייס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר