בגלל הקורונה

הרב הורה: לרכוש הרבה חמץ - ולמכור לגוי

בחסידות בעלזא, מקפידים מאוד שלא לאכול חמץ שעבר עליו הפסח, גם אם הוא נמכר לגוי. השנה, בגלל החשש ממחסור, הורה לראשונה הרב פאדווא לרכוש חמץ ברווח - ולמכור (חסידים)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
(צילום: Hadas Parush/Flash90)

רבים מקפידים שלא לאכול חמץ שעבר עליו הפסח, גם אם הוא נמכר לגוי. בחצרות החסידים, ב'בעלזא' מחמירים בכך אף יותר משאר המקומות.

השנה, בצל החשש ממחסור בחנויות בשל המשך התפשטות נגיף הקורונה בישראל, הורה הגאון הרב פנחס לייביש פאדווא, מרבני החסידות בארץ, כי ניתן יהיה לסמוך על מכירה גמורה לגוי.

בהודעה טלפונית שפרסם הרב, הוא מורה לאנשים שהשנה "לא יזרקו את החמץ, אפילו חמץ גמור. את הכל אפשר למכור, מכירה אמיתית אבל לא לזרוק".

הרב הסביר את ההנחיה המהפכנית בחסידות המקפידה על כך, בעובדה ש"אף אחד לא יודע מה יהיה אחרי פסח".

נתניהו: יש מספיק מזון בישראל (צילום: לע"מ)

בהמשך ההודעה הוסיף וקרא "אפילו עכשיו לרכוש ולקנות את מה שיש, כדי שיהיה ברווח ושום דבר לא לזרוק. את הכל להניח במקום נכון שנוכל למכור".

לסיום אמר כי אם עד פסח לא הכל יחזור למקומו בשלום, ימכור את הכל לגוי במכירה גמורה, וירכוש את הכל חזרה אחרי פסח - כך שיוכלו לסמוך על המכירה לגוי.

יצוין כי במשך כל השנים ישנם רבים שאינם מקפידים על כך וסומכים על עצם המכירה לגוי, ואוכלים מיד במוצאי החג את מוצרי החמץ שמכרו.

יודגש כי ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא במספר פעמים באחרונה שלא להסתער על החנויות, שכן לדבריו אין מחסור במזון בישראל - ולא יהיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר