אגף הסברה מיוחד

הכירו: החרדים שנלחמים בשאננות הציבור מ'הקורונה'

בזמן שהציבור החרדי, הראה שאננות מהנגיף המסוכן, החליטו במשרד הבריאות להקים אגף ההסברה שגייס את יד ימינו של השר ליצמן מוטי בבצי'ק ויועצו הבכיר אבי דזד'ק, יחד עם היועצים האסטרטגיים יעקב איזק וחיים גריידינגר (ארץ)

למצולם אין כל קשר לכתבה (צילום אילוסטרציה: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בזמן שהציבור החרדי, הראה שאננות מהנגיף המסוכן, החליטו במשרד הבריאות להקים אגף ההסברה שגייס את יד ימינו של השר ליצמן מוטי בבצי'ק ויועצו הבכיר אבי דזד'ק, יחד עם היועצים האסטרטגיים יעקב איזק וחיים גריידינגר.

הצוות הקימו מטה הסברה ייעודי למגזר החרדי. אבל במשרד עדיין חוששים משאננות: "ההסברה תלך ותוחרף"

בימים האחרונים, לא ניתן היה להתעלם מגל פעולות הסברה, חלקם חסרות תקדים בחריפותם, שהפעיל משרד הבריאות בקרב האוכלוסייה החרדית.

ל'כיכר השבת' נודע, כי מאחורי הקלעים פעלו במשרד הבריאות להקים באופן מיידי את המטה, ששטף את המדיה החרדית ורחובות הערים בחומרי הסברה על מנת להנגיש את הנחיות המשרד לציבור.

לצד זאת במשרד עדיין עוקבים בדאגה רבה ומתכננים להחריף את הפעילות בימים הקרובים, בשל הצורך לוודא את ביצוע ההנחיות על ידי הציבור באופן מלא.

מטה ההסברה שהורכב עוזרו של ליצמן, מוטי בבצ'יק ויועצו הבכיר אבי דזד'ק, יחד עם היועץ האסטרטגי יעקב איזק שמלווה את המשרד שנים רבות והיועץ האסטרטגי חיים גריידינגר, קיבל החלטה לפתוח את הפעילות ברף החומרה הגבוה ביותר, ולא להמתין לפעולות הסברה מדורגות.

"אנחנו רואים מול העיניים סכנת חיים חלילה, שבניגוד למקרים אחרים היא שקטה וסמויה. החלטנו לפנות לציבור ולהגיד לו את האמת בלי לטשטש אותה: זה מאבק לחיים או למוות, לא פחות מכך".

כך לכול אורך השבוע החלו לפעול כרוזים רבים בקרב רחבי המגזר החרדי, לצד קמפיינים מותאמים למגזר החרדי בכול ערוצי המדיה. במסגרת הקמפיין נבחר המסר החריף, "עדיף בבית בחיים - מאשר בבית החיים".

הרמקולים בבני ברק (צילום: מוטי גרין)

אנשי המטה הגיעו גם למעונו של הגאון הרב יצחק זילברשטיין רבה של שכונת רמת אלחנן, שהוציא פסק הלכה חד משמעי המאפשר את פעילות המטה בשבת על פי כללי ההלכה, בהתאם להתפתחויות שיתרחשו.

היועץ האסטרטגי יעקב איזק אמר ל"כיכר השבת": "אין לי ספק שיש מגמת שיפור, אבל עדיין נדרשת עשייה רבה כדי לצלוח את המשבר החריף במינימום נפגעים מקרב הציבור החרדי. זה בידינו אבל אנחנו תלויים בשיתוף הפעולה של הציבור. לא נהסס לנקוט בכול פעולה נדרשת כדי להבטיח שדבר הסכנה יגיע עד לאחרון האנשים, כי בנפשנו הדבר".

חיים גריידינגר מנכ"ל GREIDINGER STRATEGY ויועץ אסטרטגי למטה ההסברה של המשרד אמר ל"כיכר השבת": "הקרדיט הגדול מגיע לשורה ארוכה של גופים שנרתמו, באופן מיידי והעמידו משאבים אדירים לפעילות. מגיעה להם תודה אדירה מהציבור. אנחנו נערכנו לשבת יחד עם זק"א".

גריידינגר, מנכ"ל GREIDINGER STRATEGY

"זק"א ישראל ועזר מציון להעביר כרוזים בציבור החרדי, ורואים שיתוף פעולה מעולה שמאפשר לנו לראות ברכה – אותם אנשים יקרים יהיו ראויים לכול הערכה כשהאירוע הזה יסתיים, הם לוחמים חשובים בקרב ההסברה שהוא חלק בלתי נפרד מהרפואה באירוע המורכב שלפנינו ושותפים מלאים שלנו במשבר הלאומי שהתרגש על ישראל".

את פעילות המטה מנחה סמנכל"ית האגף להסברה ויחסים בינלאומיים עינב שימרון, ובמטה מסכמים סוף שבוע מתוח, בסימן התקווה שהציבור החרדי כולו ללא יוצא מן הכלל, יקפיד בשבת על הוראות החירום הנדרשות באופן שיהיה בו הצלת חיים וקידוש שם שמים.

את תגובתם של מוטי בבצ'יק ואבי דזד'ק לא ניתן היה להשיג.

עוזריו של ליצמן
קובי איזק

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר