בהלת ה'קורונה'

שר הביטחון מזהיר: משטחים מזוהמים מדבקים

שר הביטחון נפתלי בנט פנה לציבור והזהיר כי וירוס ה'קורונה' שורד שעות ואף ימים על משטחים מסוימים, וניפק המלצות להתמודדות. במשרד הבריאות מותחים עליו ביקורת (חדשות)

נפתלי בנט (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

שר הביטחון נפתלי בנט פנה לציבור והזהיר מפני כך שוירוס ה'קורונה' שורד שעות ואף ימים על משטחים מסוימים.

"מגע יומיומי עם כפתורי מעלית, ידיות עגלה בסופר, ידיות דלתות ועוד משטחים המוניים, הם מקור מרכזי להדבקה", הזהיר בנט, "לפני שעה לחץ חולה קורונה על הכפתור במעלית, עכשיו נכנסת, לחצת, גירדת בעין.. ונדבקת".

ואלו ההמלצות של בנט:

  1. משתדלים לא לגעת באופן ישיר. למשל, משתמשים בנייר טואלט כחוצץ (ואז זורקים).
  2. אם נגעת, אל תיגע בפה, בעין או בכלום עד שתרחץ ידיים (מהר!).
  3. פותחים ידית דלת וסוגרים את ברז המים הציבורי עם מרפק.

"מודעות שלנו תפחית את קצב ההידבקות", הוסיף בנט, "יחד נתגבר על הקורונה".

חוששים מה'קורונה'? זו העצה של המקובל (באדיבות המצלם)

בנט הוסיף וכתב לגבי משלוחי קניות הביתה כי "לא צריך להפסיק להזמין, רק לדאוג לשטוף ידיים מיד אחרי פתיחת החבילות וזריקת החבילות החוצה".

אמש, בירך בנט את ראש הממשלה על החלטתו לעבור לבדיקות המוניות, של PCR וגם סירולוגיות (בדיקת דם). לדבריו, "המטרה חייבת להיות 30,000 ביום. המבחן יהיה בביצוע. ככל שנאתר יותר נשאי-קורונה ונעביר אותם למלוניות, נוציא את המדביקים מתוך הקהילה, נאט את קצב ההדבקות, ונמנע צונאמי של אשפוזים ונוכל להקל על חיי אזרחי ישראל".

בתוך כך, ב'כאן רשת ב'' דווח הבוקר כי בכירים במשרד הבריאות האשימו כי הניסיון של משרד הביטחון להשתלט על ניהול משבר הקורונה פוגע בהתמודדות המערכתית עם המשבר, וכי השר בנט פועל מתוך שיקולים אישיים.

לפי הדיווח ב'כאן רשת ב'ד, הבכירים טענו כי במשרד הביטחון הופכים את הדיונים בנושא לעימות לא ענייני ואחד מהגורמים אף הוסיף: "אנחנו בחזית והם יורים בנגמ"ש תוך כדי המלחמה".

לטענתם, השר בנט מזהה הזדמנות להתבלט ופועל מתוך רצון להשיג אהדה ציבורית ולגרוף הון פוליטי.

מלשכת שר הביטחון נמסר בתגובה כי "מזה מספר שבועות דוחף שר הביטחון, נפתלי בנט, להגדלת מספר הבדיקות היומי ל-30 אלף ביום במטרה לזהות חולי קורונה, להוציא אותם מהקהילה ולהעבירם למלוניות על מנת לקטוע את שרשרת ההדבקה. קצב יומי של 2,000-3,000 בדיקות אינו מספק, וייאפשר המשך הדבקה המוני של האוכלוסייה. ככל שנאתר יותר נשאי קורונה ונבודד אותם, נוכל לשחרר יותר מהר את מדינת ישראל מההסגר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר