לא נבהלים מה'קורונה'

הגר"צ רוטברג: "הישיבה נשארת; הסכנה - למי שלא לומד"

ראש ישיבת 'בית מאיר', הגאון רבי צבי רוטברג, הורה שהישיבה תמשיך כרגיל ולא תסגור את שעריה, וכן הוסיף ואמר כי יש להתרחק מאלו שמתבטלים ולא לומדים כי הם הסכנה האמיתית (חרדים, בארץ)

יענקי כץ | כיכר השבת |
הגר"צ רוטברג בישיבה. ארכיון (צילום: באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

ראש ישיבת 'בית מאיר', הגאון רבי צבי רוטברג, קבע בשיחה מיוחדת שמסר כי הישיבה תמשיך להתקיים ולא תסגור את שעריה, למרות ההנחיות, וכן הוסיף כי יש להתרחק מאלו שמתבטלים ולא לומדים כי הם הסכנה האמיתית.

הגר"צ רוטברג פתח בדבריו ואמר כי "אין ברירה לפעמים צריכים להגיד את האמת, אולי זה מאד קשה להגיד את האמת, והיא אינה מקובלת כל כך, האמת שייכת לעולם האמת, לא לפה בכלל...

"אם סוגרים את מקומות התורה זה החורבן הכי גדול. זה הוירוס שעוד לא היה כמותו מאז בריאת העולם. לסגור את התורה? אין מה לדבר בכלל. לכן אני קודם רוצה להסביר, אני יודע, הסבתא בוכה על הנכד.... והאמא בוכה על הבן זקונים שלה.... כל הדברים האלה, דבר אחד היה אצלי ברור כשמש, שמצידינו לא יבוא שום צד בעולם לסגור את הישיבה!

הגר"ג אדלשטיין: "לשמור על כללי הזהירות, לא לזלזל" (באדיבות המצלם)

"רק מה, אם מישהו נמצא פה בתוך הישיבה ואינו שקוע בתורה כמו שצריך, איננו שומר את ה'סדרים' הוא בסכנה, ובשלמא הוא בסכנה, הוא רוצה להיות בסכנה, שיהיה, מה אני יכול לעשות, אבל הוא מסכן את האחרים!", הזהיר הרב רוטברג, "למשל, ממה שקורה כעת, אם במקום שנכנסים ומסתובב אחד שיש לו את המחלה, שיש לו את הוירוס הזה, הרי כולם בורחים, כולם מפחדים, אחד שהוא בתוך הישיבה במצב הזה והוא לא עושה מה שצריכים לעשות הוא יותר מסוכן מבחור שהסתובב פה עם הוירוס! הרבה הרבה יותר מסוכן! אין לו מה להיות פה, אפילו לרגע אסור לו להיות פה! לא פה, ולא בפנימיה, ולא בחדר אוכל, ולא בשום מקום, זה סכנה הכי גדולה שיש".

הגר"צ הוסיף ופסק: "כמו שאמרנו הישיבה נשארת, בגלל שבלי ישיבה זה חורבן העולם, עכשיו הבחור הזה שהוא לא לומד יכול להיות שהוא גם עוזר לחורבן העולם, אבל הוא פשוט מסכן את כל החברים שלו, עכשיו כל אחד שנמצא פה, ורואה בחור שהוא לא יורד לישיבה, והוא מסתובב פה, מסתובב שם, אז צריך פשוט לעשות קול גדול, ולגרום שיעזוב מיידית את המקום, כיון שהוא המסוכן הגדול ביותר מכל המסוכנים שמסתובבים, הוא מסכן את כל הציבור כולו.

"מי שמרגיש שהוא ככה אז הוא חייב ללכת, כדי לא לסכן את עצמו ולא לסכן את האחרים, אם הוא מסתובב ולא עושה מה שצריך לעשות, אז הוא צריך לשמוע מה שהחוק אומר... אם הוא לא רוצה לשמוע מה שהקדוש ברוך הוא אומר, אז שיעשה מה שראש הממשלה אומר! לשם הוא שייך באמת... לא בגלל שהוא חייב לעשות מה שהוא אומר לו, אבל לשם הוא שייך... ומי שמשתייך לשם זה הסיכון הכי גדול בעולם לישיבה, ולא רק לישיבה אלא לכל אחד ואחד, לכן אנחנו נשארנו פה בישיבה, ואנחנו לא סוגרים את הישיבה, ואנחנו גם לא נסגור את הישיבה".

יצויין כי בישיבת בית מאיר מדגישים כי הלימוד והתפילות הם לפי כל הכללים של משרד הבריאות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר