צפו ב'איצקוביץ'

היסטוריה: ה'שטיבלאך' נסגרים בזה אחר זה - בגלל הקורונה

איצקוביץ', מוסיוף, היכל יצחק, בית הלל - ה"שטיבלאך" המרכזיים בערים החרדיות, הפתוחים עשרות שנים ברציפות ומלאים בשגרה באלפי מתפללים, נסגרים בגלל הקורונה ו...מתפללים סרבנים (חרדים)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

היסטוריה חרדית: 'איצקוביץ'', בית הכנסת המפורסם בעולם, נסגר היום (ראשון) לראשונה בתולדותיו, בשל החובה לקיים את הנחיות משרד הבריאות על איסור התקהלות.

יצחק שיינין, גבאי השטיבלאך המוכרים, המלאים בשגרה באלפי מתפללים במקביל, אף סגר את פתחי המקום בפטיש ומסמר, כדי למנוע מעקשנים את הכניסה לשאת תפילה בתוך אחד החדרים.

"בעקבות זה שאנשים לא מצייתים להוראת משרד הבריאות - 10 אנשים במניין", הסביר שיינין, "הגיעה לפה משטרה כבר שלוש פעמים הבוקר, אז אני נאלץ לסגור את בית הכנסת".

הגבאי הוסיף: "פתרונות - רק לקדוש ברוך הוא. בית הכנסת לא נסגר כל 365 ימי השנה, אך הפעם, בעקבות זה שהציבור לא ממושמע במאת האחוזים, אני סוגר אותו. הלוואי שנתבשר בשורות טובות".

גם בבית הכנסת מוסיוף, ה'שטיבלאך' הספרדי של הירושלמים, הודיעו לאחרונה כי המקום נסגר עד להודעה חדשה. במהלך השבת אפשרו הגבאים כניסה של עשרה מתפללים, דרך כניסה צדדית, לכל בית כנסת, אך היום מוסיוף נסגר לחלוטין.

'מוסיוף' הסגור (צילום: קבוצת 'מדברים תקשורת')

במקביל, צעדים זהים נרשמו גם בשטיבלאך מרכזיים אחרים: 'בית הלל' בקרית ויז'ניץ בבני ברק ו'היכל יצחק' במודיעין עילית.

ב'היכל יצחק' נרשמה בערב שבת דרמה, כאשר אחד המתפללים התעמת בוויכוח קולני עם שוטר שהגיע למקום וניסה לאכוף את מגבלת העשרה אנשים ב'בית' המרכזי.

העימות הסתיים בעיכובו של תושב העיר, ובקנס של חמשת אלפים שקלים שהושת עליו, בשל הפרת ההנחיות הבריאותיות שנועדו למנוע את המשך התפשטותו של הנגיף.

אמש, כאמור, הוחלט על סגירת המקום באופן מוחלט, בהוראת המרא דאתרא הגאון רבי מאיר קסלר, ששוחח על כך עם משה שלזינגר, בעלי המקום.

ההודעה על סגירת השטיבלאך. האזינו

"המקום נבנה על ידי לפני כמעט 30 שנה", מזכיר שלזינגר, "והוא משמש מגדל אור לכל העיר והסביבה ומתקיימים בו מאות מניינים בכל יום עם אלפי מתפללים".

לדבריו, "זו החלטה קשה וכואבת, אבל לצערנו המצב מחייב, ואנו מברכים את המרא דאתרא הגר"מ קסלר על האומץ לטפל בהתפשטות נגיף הקורונה".

בית הכנסת היכל יצחק במודיעין עילית (ללא קרדיט)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר