תיעוד מהשטח

שוטרים ניסו לאכוף את צו הקורונה במאה שערים, אך נתקלו באלימות קשה

שוטרים רבים נכנסו בצהרים לשכונת מאה שערים בירושלים, בה כמחצית מהמוסדות והעסקים פתוחים - ללא התחשבות בצו הסגירה בגלל הנגיף. אחד מהם נפצע מאבן בראשו; 3 נעצרו (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
התפתחות האירוע, שלב אחר שלב (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

שוטרי משטרת ישראל נתקלו בצהרים (ראשון) באלימות קשה בשכונת מאה שערים בירושלים, בעודם מנסים לאכוף את צו הסגירה למוסדות החינוך ולעסקים הפתוחים למרות הנחיות משרד הבריאות בגלל מגפת הקורונה.

ל'כיכר השבת' נודע, כי שוטר אחד נפצע בראשו, כתוצאה מאבן שיודתה אליו ופגעה בו ישירות. בעקבות כך בוצעו שלושה מעצרים, מקרב המתפרעים.

יצוין, כי עם היוודע השמועה במאה שערים על כניסת הכוחות המתוכננת, נסגר כלל המקומות האסורים בפעילות, באופן מיידי.

מצב העסקים בשכונה, כפי שנראה לעין, הוא שכמחצית מהם פתוחים כמו בימי שגרה, ובעליהם לא מתחשבים בצו המחייב שהנפיק משרד הבריאות ואושר בממשלת ישראל.

מסוק משטרתי חג מעל השכונה

בשל כך החליטו בתחנת 'לב הבירה' של משטרת מחוז ירושלים, על הצורך בסגירת כלל מוסדות החינוך והחנויות, אך בהגעת השוטרים לשכונה, לשם כך, הם נתקלים כאמור באלימות קשה, הכוללת יידויי אבנים וחפצים שונים לעברם.

יצוין, כי עד כה - מאז כניסת צווי משרד הבריאות לתוקפם - המשטרה רשמה ברחבי הארץ 42 דו"חות, מרביתן בגין סירוב לפיזור התקהלות אסורה.

מדוברות המשטרה נמסר: "הכוחות פעלו בשכונת מאה שערים על מנת לוודא כי בעלי העסקים ממלאים אחר הנחיות משרד הבריאות ופועלים על פיו. במקום החלה להתפתח נגד השוטרים הפרת סדר שכללה יידוי אבנים וקללות, וכתוצאה מכך שוטר אחד נפצע וקיבל טיפול רפואי".

"השוטרים עצרו 3 חשודים לאחר שסירבו להתפזר בהתקהלות אסורה מעל 10 אנשים וכן בחשד להפרת הסדר הציבורי. נגד כל אחד מהם רשמו השוטרים דוחות אכיפה על סך 5000 ש"ח. צריך לציין כי כלל בתי העסק בהם ביקרו השוטרים, הקפידו על קיום ההוראות כלשונם".

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר