הקורונה בעולם

החרדים מפולגים: לדווח על הפרת התקנות?

כמו בארץ, גם בניו יורק יש מי שאינו מקפיד על הנחיות הרשויות כהגנה מפני נגיף הקורונה. העסקנים החרדים חלוקים בדעותיהם האם לדווח על כך - ומסבירים ל'כיכר השבת' (בעולם)

מאיר לבין | כיכר השבת |
תמונת אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לתוכן הכתבה (צילום: שאטרסטוק)

ויכוח סוער מפלג את עסקני הקהילה החרדית בניו יורק סביב השאלה האם לדווח לרשויות על אלו שלא מקפידים על ההנחיות להתגוננות מפני נגיף הקורונה.

"אשתמש בבמה הזאת לחשוף כל בית כנסת שמפר את ההוראות. אני אתקשר למשטרה ואשתמש בכל הקשרים שלי כדי לסגור את בתי הכנסיות אשר מסכנים את בריאות הציבור", הזהיר העסקן ר' יעקב הורביץ ממונסי בחשבון הטוויטר שלו.

עוד הצהיר כי הוא מתכוון להשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותו כדי לסכל ניסיונות מצד קבוצות שוליים להפר את הוראות המחמירות של הממשל ולהתפלל בציבור למרות הוראת הרבנים לציית לתקנות של הרשויות.

הוא לא לבד. שורה של עסקנים ואישי ציבור נקטו בקו חריג זה כדי להגביר את הלחץ על אלה שעדיין לא לוקחים ברצינות את האזהרות וההפצרות להימנע מתפלה בציבור.

ביניהם נמנה הנגיד רבי מרדכי גץ, הבעלים של חנות הספרים הגדולה בברוקלין 'אייכלר'ס' שהיה מהראשונים שסגרו את החנות שלהם ובימים האחרונים גרם לסערה בקרב הקהלה החרדית כשהתריע ברשתות החברתיות על הפרות ההוראות ואף חשף את המקרים לתקשורת הכללית.

הגר"ד לאו: חובה לדווח על מי שמפר הוראות

גץ נדבק בעצמו בנגיף הקורונה ובשיחה עם 'כיכר השבת' הוא מבהיר שלמרות הסערה ברשת, הוא לא מתכוון לעצור את פעילותו.

"אני שרדתי מחלת הסרטן, אני יודע מה זה לחיות בלי מערכת חיסונית ועל הסכנה הממשית שאנשים כאלה מעמידים אנשים במצבים כאלה ואנשים זקנים, מדובר ברציחה ממש, וכל האמצעים בעולם כשרים לעצור את הזוועה הזאת", הוא מוסיף בשיחה איתנו.

בימים האחרונים התעורר הרחוב מהשאננות בעקבות קריאות הרבנים והארגונים החרדיים, והחתונות והמסיבות שעדיין התקיימו עד ליום רביעי האחרון נעצרו כמעט לחלוטין אחרי שכמה חתונות נעצרו על ידי המשטרה, אך לטענת העסקנים עדיין מתקיימים מניינים בבתים פרטיים.

בנוסף, יש גם חנויות שעדיין פתוחות למרות ההתראות והתחנונים, ולכן לטענתם אין מנוס מלערב את רשויות האכיפה למרות החשש שזה יגרום לאנטישמיות נגד הציבור החרדי.

"נפסק בשולחן ערוך שבמקום פיקוח נפש ומי שמסכן רבים מצווה למוסרו למלכות" אומר ל'כיכר השבת' העסקן הותיק הרב יוסף רפאפורט שתומך בדיווח למשטרה על מקרים של הפרת החוק שמסכנים את בריאות הציבור כאשר אין ברירה אחרת.

אך כאמור, לא כולם מסכימים עם הצעדים האלה, כאשר יש כאלה שטוענים שההפרות בציבור החרדי לא חריגים ולא שונים בהרבה מאלה שברחוב הכללי.

ר' יוסי גשטטנר, יו"ר ארגון אוג'ייפק, הפועל בחזית התקשורתי כדי להגן על הציבור החרדי אומר בשיחה עם 'כיכר השבת': "לא מדובר בבעיה ספציפית של הציבור החרדי, ובכך שמערבים את התקשורת מייצרים רושם שהציבור החרדי אשם בהחמרת המצב וגורמים להרבות שנאה נגד המגזר, שיימשך הרבה אחרי שהמשבר יעבור", הוא מזהיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר