הערעור נדחה

בג"ץ: לא נחייב את הרבנות לדון בעיבור השנה

העתירה שהוגשה לשופטי בג"ץ להורות לרבנות הראשית לדון בדחיית חג הפסח בחודש בשל הקורונה, נדחתה: "בית משפט זה לא ישיג את גבולה של הסנהדרין", קבע השופט (חדשות)

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

שופט בית המשפט העליון נעם סולברג, דחה היום (ראשון) את העתירה שהגיש ידידיה משולמי בבקשה להורות לרבנות הראשית לדון בעיבור השנה, כך שחג הפסח יידחה בחודש - בשל המשך התפשטות נגיף הקורונה.

על פי ההלכה ניתן לעבר את חודש אדר עד כט' אדר, יום רביעי בשבוע הבא. משולמי הסתמך בעתירה שהגיש על דברי הגמרא והרמב"ם לפיהם ניתן לעבר את החודש בשל צורך הציבור.

"נראה כי אין זה המקום להאריך בחומרתו של המצב השורר בארץ בנוגע לחירותו של הפרט כמו גם היציבות הציבורית, זאת בנושאי בריאות, כלכלה, חברה, משפט ושלטון ועוד ועוד הכל כנגזרת ישירה של מגיפת הקורונה בלבד", נכתב בעתירה.

"ייטען בפה מלא כי במצב זה הכולל בחובו השפעה מכרעת על הלך החיים בישראל בכל התחומים - הרי שנראה כי 'עיבור השנה' העברית אשר משמעותו דחיית מועדי ניסן הינו בגדר של 'עזרה ראשונה' לציבוריות הישראלית", טען משולמי.

אך השופט קבע כי ''דין העתירה להידחות על הסף. מסופקני אם נושא העתירה שפיט. על כל פנים, העותר מכיר בכך, שאין בחוק הסמכה מפורשת לעניין הכרזה על עיבור השנה בעִתות חירום".

הרב הראשי: "אנחנו בשעת חירום מיוחדת" (צילום: כיכר השבת)

"עיבור השנה אינו עניין של מה בכך. לא בכדי ניתנה הסמכות ההלכתית בכגון דא לסנהדרין או לבית דין הסמוכים בארץ ישראל. בית משפט זה לא ישיג את גבולה של הסנהדרין, אך במלוא הזהירות, דומה כי גם מנקודת מבט דתית-הלכתית, אין יסוד לטענותיו של העותר", הוסיף השופט.

לכן, תוך ציטוט מן המקורות על סמכות בית הדין לעבר את השנה ותוך הסתמכות על בעל מדרש 'לקח טוב' ולפיהם "ראוי לסמוך על סוד העיבור ולא לעשות ישראל אגודות אגודות להיות זה מחלל שמירת יום קדוש של זה", נדחתה העתירה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר