המשפיע הססגוני במסר מיוחד לימי הקורונה

המשפיע הרב יענקוש זילברמן באולפן 'כיכר השבת' מספר על הדרכים להעביר את הזמן שכולנו נמצאים בבית, בצורה בריאה ושמחה מתוך שלום בית והבנה נכונה לילדים (עדכוני קורונה)

אריאל ליבא | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: יוחנן בלייך)

המשפיע הרב יענקוש זילברמן בעצות כיצד להתנהל בימי הקורונה האינטנסיביים בבית.

"צריך לנהל עם האישה שיחה שהגענו למצב חדש, עד עכשיו היינו הורים בחצי קלאצ' פתאום נהיינו הורים שהם צריכים להיות כל מה שהיה לילדים בחוץ. אפשר לעשות את זה מתוך בלגן אבל הגיע הזמן לקחת אחריות ולהיות הורים במשרה מלאה".

"למה נקרא שמה עקרת הבית כי היא עיקר הבית, לכן צריך לקרוא לה ולהסביר לה שאתה הולך לעזור יותר ולחלק תפקידים. לעשות עם הילדים לוח עם מבצעים וכדומה".

הוא מתייחס לצורך להסביר לילדים בצורה ברורה ואומר, "חובה לקרוא לילדים מהרגע שהם מבינים משהו, להושיב אותם ולספר להם שהגענו לסיטואציה מסוימת שאנחנו כולם בבית".

"אנחנו צריכים להבין, אנשים לא שמים לב, הייתי 15 שנה באוקראינה הייתי אומר שיש בורא עולם היו אומרים לי איפה הוא, תראה תמונה שהוא קיים. אנחנו יש לנו את הנשמה היהודית השם נתן כאילו מידה כנגד מידה כדי להבין את זה באמצעות הקורונה. כולם שוטפים ידיים ומפחדים ממשהו שהם לא רואים ולא יודעים איך הוא נראה".

"צריך לקרוא לילדים ולומר שמשתוללת מגיפה בחוץ ויש הנחיות מה שאומרים לנו לעשות וצריך לקיים ולעקוב אחרי ההנחיות. לא לעשות מזה טרגדיה להיפך לעשות את זה חווייתי. לקום בבוקר עד עכשיו מיהרת לעבודה עכשיו יש לך זמן ליטול להם את הידיים ולשיר להם בבוקר מודה אני. להתפלל איתם יחד לעשות את זה איתם חווייתי ולא סתם לחלק ממתקים".

הרב זילברמן ממליץ אחרי התפילה לעשות איתם התעמלות "הם רגילים לרוץ ולהשתולל בכל ההפסקות שיש להם ביום ופתאום הם בתוך הבית. צריך להשמיע מוזיקה נעימה ומרגיעה".

הוא מתייחס גם לנושא שלום הבית ואומר, "צריך להוסיף בימים אלו בשלום בית. להביא לאישה משהו לאכול או כוס קפה. עד עכשיו היו כל מיני סיבות שגרמו לנו לצאת מהבית כדי לטוס לאכול במסעדות וכדומה. עכשיו אני רואה אנשים שלא האמנתי יושבים בבית וזה הזמן להסתכל לילדים בלבן של העיניים לשמוע מה הם רוצים".

הרב זילברמן מתייחס גם לנושא הנערים וחוסר הפחד שלהם וכן לחג הפסח המתקרב.

צפו בראיון המלא:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר