ר' יענקוש זילברמן מחזק

פוחדים מהקורונה? תשלטו במחשבות ותאמינו שיהיה טוב

היהודי נדרש בימים אלה להיות עם אמונה וביטחון, להאמין שיהיה טוב. אבל בשונה מהעיניים שאפשר לסגור אותן, איך אפשר לשלוט במחשבות שלנו? • המשפיע ר' יענקוש זילברמן בשיחת חיזוק (יהדות)

(מנהל אולפן: אריאל ליבא)

אנחנו נמצאים בימים לא קלים בעם ישראל. העולם כולו נמצא בימים לא קלים. אבל אנחנו צריכים לדעת קודם כל את הפסוק "אתה בחרתנו מכל העמים". לדעת שזה לא סטיגמה שאומרים אחרי ואתה קדוש.

בימים האלה מבקשים מאתנו להיות באמונה וביטחון. אלו ימים של משיח וגאולה. אבל מבקשים מאיתנו לשלוט מחשבה להאמין שיהיה טוב.

אבל איך אפשר לשלוט במחשבות שלנו? בכל החושים שלנו אפשר לשלוט. אפשר לסגור עיניים כדי לא לראות דבר רע, לסגור את הפה כדי לא לאכול מאכלים אסורים, וכן בשאר החושים. אבל יש משהו שאי אפשר "לחסום" אותו - המחשבה. זה הדבר היחיד שפרוץ.

אך במבט שני, במחשבה יש משהו שאין בשאר הדברים: את המחשבה אפשר לשנות. כשאני רואה משהו, אי אפשר לשנות אותה אחר כך, אי אפשר לשנות את מה ששמעתי. אבל מחשבה תמיד אפשר לשנות.

לכן מבקשים מיהודי להיות עם אמונה וביטחון, כי יש לכל יהודי את הכוחות לשנות את המחשבות שלו. להגיד, הנה, אני זוכה להיות בדור שהמשיח מגיע בו.

כמו שנאמר בספרים הקדושים: "אין הקב"ה מביא לימות המשיח מבול של מים לעולם, אלא מביא מבול של 'דבר', ואין ישראל ניזוקין ממנו".

אומרים המפרשים, מי שעם אמונה, עם ביטחון ניצל - כמובן שצריך להקשיב להוראות משרד הבריאות והרבנים - אבל קודם כל, עלינו להבין שאנחנו, עם ישראל, עם נבחר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר