המשמר הלאומי יופעל

ה'קורונה' בארה"ב: 33 אלף חולים; 417 מתים

הקטסטרופה בארה"ב מחמירה, ההשתהות באיתור וטיפול בנגיף הקורונה הביא להתפשטותו עם 33 אלף חולים ו-417 מתים. טראמפ שלח את המשמר הלאומי למוקדי הנגיף (עולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: הבית הלבן)

נגיף הקורונה משתולל בארה"ב והמצב בה החריף באופן חמור בימים האחרונים. כמאה מיליון בני אדם נמצאים בהסגר לאחר שכמה מדינות הודיעו על כך מחשש להתפשטות הנגיף. 33 אלף נדבקו ו-417 בני אדם מתו עד כה בארה"ב. המדינה בה המצב הקשה ביותר היא ניו יורק עם יותר מ-15 אלף חולים ו-117 מתים.

גם בוושינגטון ובקליפורניה יש מוקדי הדבקה קשים עם אלפי חולים ועשרות מתים והמשבר מחמיר כשעל פי ההערכה ישנם עוד חולים רבים שלא מקבלים טיפול רפואי בשל מחסור במיטות ובצוותים.

הלילה (שני), הודיע הנשיא טראמפ על הרחבת הצעדים של ממשלו במאבק בנגיף, טרמאפ אישר את הפעלת חיילי המשמר הלאומי בניו יורק וושינגטון וקליפורניה והודיע כי יישלח אליהן בתי חולים ניידים עם אלפי מיטות בנוסף לספינות הצי האמריקאי שנשלחו כבר לסייע כבתי חולים ניידים בניו יורק ובלוס אנג'לס.

בתדרוך בנושא משבר הקורונה, שהפך כבר ליום-יומי, אמר טראמפ כי אישר את בקשותיהן של ניו יורק ומדינת וושינגטון להכריז בשטחיהן על מצב של "אסון משמעותי", והוסיף כי בקשה דומה של קליפורניה תאושר בקרוב.

טראמפ טען שהסיוע לניו יורק ולקליפורניה יגיע כבר ב-48 השעות הקרובות. "דיברתי עם כל שלושת המושלים", אמר הנשיא. "הם מאוד שמחים על מה שאנחנו עושים".

טראמפ קרא בתדרוך לאזרחי ארה"ב להישמע להנחיות הנוגעות לריחוק חברתי. הוא שב וכינה את המאבק בנגיף מלחמה ב"אויב בלתי נראה". "אלו זמנים מאתגרים, מבחן לאומי גדול. אנחנו נוכיח שאנו יכולים לאתגר, אנחנו במלחמה במלוא מובן המילה". הוא פנה למיליוני האמריקנים שנאלצים כעת להסתגר בבתים, אחרי שכבר שמונה מדינות הכריזו על צעדים דרסטיים במסגרת המאבק נגיף: "אנו כולנו מתאחדים כעם אחד. אף אמריקני אינו לבד כל עוד אנו מאוחדים. יהיה לכם מנהיג שיילחם עבורכם, זה יהיה ניצחון גדול".

טראמפ שהתנהל בהתחלה באדישות מול הקורונה, מאשים את הסינים באחריות להתפשטות הנגיף. הוא מכנה את הקורונה "הנגיף הסיני" כיוון שלטענתו הסינים הסתירו את המידע על הנגיף במשך כמה חודשים.

על פי הממשל האמריקאי יותר מ-254 אלף אמריקאים נבדקו וכאמור יותר מ-30 אלף נמצאו נשאים של הנגיף.

טראמפ מנסה גם לסייע לכלכלה האמריקאית באמצעות חבילת סיוע ענקית בהיקף של עד 2 טריליון דולר, אך בינתיים הדמוקרטים הפילו את ההצעה בטענה שהיא לא מספקת מספיק סיוע לאזרחים בודדים ועובדים ומסייעת בעיקר לתאגידים הגדולים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר