הצביעו בתגובות

מצעד שירי הקורונה: בחרו את השיר האהוב

נגיף הקורונה מדביק גם את היצירתיות של לא מעט אמנים. אספנו עבורכם את שירי הקורונה, חלקם מחויכים, חלקם מתפללים וחלקם בוכים, הצביעו בתגובות לאהוב עליכם (מגזין)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

נגיף הקורונה שמתפשט בישראל ובעולם הוא גם הזדמנות יצירתית לאמנים ולמוזיקאים שנמצאים בימים אלו בבתיהם מבלי הופעות ואירועים. גם קהל המאזינים נמצא בבתים כך שזו הזדמנות נהדרת לאמנים להיכנס לאולפנים הביתיים וליצור חומרים מוזיקליים חדשים המתאימים במיוחד לימים אלו.

1.

הראשון שזיהה את הקורונה כטרנד מוזיקלי היה הזמר והיוצר עמירן דביר שכבר לפני כחודש הקליט את שיר הקורונה הראשון "קורונה לא תגיע לכן" למנגינת "וגם חרבונא". השיר זכה לתהודה ציבורית רחבה בימי הפורים כשיר תפילה פורימי מחויך. ההפקה המוזיקלית של שרולי ברונכר.

2.

אותו עמירן עצמו נשמע כמה שבועות אחרי זה הרבה הרבה יותר רציני, במהלך ימי הקורונה וביטול ההופעות נכנס עמירן דביר לאולפן ההקלטות עם שיר חדש שכתב, הלחין וגם עיבד בעצמו באווירת שאנסון צרפתי. אחד השירים היפים והמרגשים שיצאו בתקופה האחרונה.

3.

המעבד החב"די הצעיר, מוטי K, כתב שיר ראפ קצר על נגיף הקורונה לביט ראפ לועזי. האזינו למילים כי מנגינה לא בדיוק נמצאת שם

4.

המעבד והיוצר אלי קליין היה בשבוע האחרון בבידוד מאז שובו מחו"ל, בזמן השהייה בבית הוא הלחין שיר חדש אותו גם עיבד והפיק מוזיקלית כשאל מלאכת השירה מצטרפים חבריו השדרנים, גיל ישראלוב, יהודה דים וירון בר.

5.

עובדיה חממה הוא יוצר ייחודי שתמיד מקפיד על תוכן משמעותי ועמוק בשיריו. השיר החדש שלו "האם זה סוף העולם" נכתב בכלל בחודש אלול בעת שחממה היה עטור בתפילין. השיר החדש נארז במהירות והופק לרגל התפשטות הנגיף שמעלה אכן את השאלה שבשם השיר, "האם זה סוף העולם?"

6.

הזמר החסידי שלוימי לונגר הלחין שיר תפילה מיוחד למגיפת הקורונה "מנע" בהפקתו המוזיקלית של משה קרויס

7.

צמד היוצרים שרולי ונתנאל, מצליחים להרגיז ולגרום לעשרות תגובות גם כשהם שרים שיר תודה לבורא עולם. השניים יצרו הפעם שיר וקליפ כשכל אחד נמצא בביתו עם משפחתו והם מחוברים רק בעריכה של הקליפ. רעיון הקליפ שממחיש את הבידוד וההסגר, מעניין וגם השיר עצמו נעים וכיפי להאזנה עם תכנים חיוביים ווייב טוב שלא ברור לי מדוע מקפיץ כל כך את אותם גולשים אובססיביים.

8.

המלחין והיוצר נפתלי כלפה הוציא בימים אלו סינגל תפילה חדש לרפואה, שנכתב במקור בעת שבנו של כלפה חלה במחלה קשה. על העיבוד וההפקה המוזיקלית אחראי עמית גולן.

9.

גם המלחין והמעבד האגדי משה לאופר היה השבוע בבידוד, השיר "מתפללים" הוא תוצר של הימים בבית מול הפסנתר. על מלאכת השירה והעיבוד המוזיקלי הופקד בנו המעבד והיוצר אלי לאופר.

10.

הזמר והיוצר מאיר חג'בי הוציא בשבוע שעבר את השיר "אין מה לפחד" שמתאים במיוחד לימים אלה למרות שנכתב כבר לפני 11 שנה על ידי רחלי יששכר שהייתה אז בת 11. הלחן של חג'בי שחבר לעיבוד ולהפקה המוזיקלית למנחם מוניס.

11.

עמרי בן עקיבא משמש ביום יום כשליח חב"ד בטבריה עילית וכמנהל בית ספר, ימי הקורונה הוציאו את האמן שבו אל אולפן ההקלטות עם שיר חדש "אימת העונה" שמדבר על המצב והמתרחש בעולם. על העיבוד וההפקה המוזיקלית הופקד המעבד הנודע שמוליק דניאל.

12.

את המצעד נסיים בשיר האחרון שיצא היום, של צמד האחים יניב ועידו אליוף. לא מדובר ביצירה אמנותית מוזיקלית עמוקה במיוחד והיא מזכירה את רעיון שיר הקורונה של עמירן דביר. ההפקה המוזיקלית של יוסי אפיק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר