"סיירת קורונה"

כך פועלים בישראל לנצח את הנגיף הקטלני

תוכנה שתמנע השבתות מחלקות בבתי החולים בשל התגלות חולים בנגיף, פתרון יצירתי למחסור במכונות הנשמה וחיטוי מרחבים באמצעים אלקטרומגנטיים: המאמץ נחשף (אקטואלי)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ניר דבורי חושף היום (שני) ב-N12, כי במשרד הביטחון הקימו צוות מומחים מיוחד שעובד מסביב לשעון על מציאת פתרונות חדשניים לדיכוי המגפה, בניסיון לנצח את נגיף הקורונה.

את המאמץ מרכז המיהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית של משרד הביטחון (מפא"ת) בראשות דני גולד, ולמשימה גויסו עשרות מומחים ממגוון תחומים וארגונים – הפועלים בהתנדבות מלאה.

הפיתוח הראשון שלהם, הוא אפליקציית "המגן" שכבר שוחרר אתמול לציבור על ידי משרד הבריאות, ומטרתו לבדוק את נתוני המיקום של כל מי שיוריד את האפליקציה, וישלח התרעה לכל מי שיימצא במקום בו שהה חולה קורונה כי עליו להיכנס לבידוד.

בנוסף, הם מפתחים עכשיו תוכנה בשם "אינדור", שתאתר בתוך מחלקות בבית החולים מי האנשים שהיו ליד חולה הקורונה שיתגלה באותה מחלקה, כך שלא ייאלצו להשבית את הפעילות במקום.

עוד חושף ניר דבורי כי בוגרים של אחת היחידות המובחרות בצה"ל ומנהל המחלקה לטיפול נמרץ בהדסה הר הצופים, ד"ר אלחנן פריד, פיתחו רעיון שנועד לפתור את המחסור החמור במכונות הנשמה, על ידי הפיכת מכשיר ההנשמה הנפוץ בכול אמבולנס וערכת עזרה ראשונה – "אמבו" - מידני לחשמלי ואוטומטי.

בנוסף הם רוצים לפתח כפפה מיוחדת, שתמנע את העברת הנגיף בין משטחים ותכיל חומר חיטוי. זאת, כמענה לכך שכפפות הגומי המצויות שרבים עושים בהם שימוש היום מונעות מגע של חיידקים עם הגוף, אך אינן מונעות את העברתם אל המשטח הבא שהאדם נוגע בו.

אפשרות נוספת שנבדקת במפא"ת היא היכולת לחטא חדרים ואפילו אזורים נרחבים באמצעים חדשים ואלקטרו מגנטיים.

בנוסף, על מנת להגדיל את מספר הבדיקות ולהצליח לזהות מהר יותר את החולים בנגיף הקורונה, עובדים בצוות המיוחד על פיתוחים שיאפשרו גילוי חולים בעזרת ריח באמצעות הבל פה, ועל בסיס גלי קול, בדומה לטכנולוגיה הקיימת לאיבחון דלקת ריאות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר