בהוראת שעה

חיידר הקורונה: הילדים לומדים דרך המחשב

בישראל זה עדיין לא קורה, אבל בארה"ב החליטו להיכנע לאתגר והמלמדים בתלמודי התורה מעבירים את השיעורים לילדים בעזרת תוכנה אינטרנטית • מבט: כך זה נראה (בעולם)

מאיר לבין | כיכר השבת |
(צילום מסך מתוך @YiddishlechReal בטוויטר)

תלמודי תורה רבים בארצות הברית, שכמובן עצרו את הלימודים בעקבות ההנחיות שם נגד נגיף הקורונה, נעזרים באמצעים טכנולוגיים על מנת להמשיך להעביר לילדים את השיעורים.

יש מוסדות שאף מעבירים את השיעורים לילדים בעזרת תוכנה אינטרנטית, אך גם בחיידרים שמרניים יותר, כמו גם בתלמודי תורה של סאטמר - קהילה שעומדת בחזית המאבק נגד טכנולוגיה - התקינו מוקדים טלפוניים דרכם ממשיכים המלמדים להעביר שיעורים מהבית.

ר' יואל שווארץ מבורו פארק, שילדיו לומדים בחיידר של סאטמר מספר ל'כיכר השבת', "למרות שחשבנו בהתחלה שזה לא יעבוד, מסתבר שהתלמידים ממש אוהבים את זה, הילד שלי מקשיב לשיעורים עם הרבה יותר חשק מתמיד, מסתבר שהשקט של אוירת הבית וגם המאמץ של המלמדים להפוך את השיעורים למרתקים יותר עושים את העבודה ומעסיקים אותו רוב היום".

מצד שני כנראה שהפתרון הטלפוני עדיין לא מושלם. לצערי הרבה מהילדים לא מתקשרים וכרגע מחפשים פתרונות על מנת שנוכל לקיים מעקב ולהבטיח השתתפות של התלמידים, ובימים אלו הרבנים שוקלים את האפשרות להתיר באופן חד-פעמי שימוש בכלים טכנולוגיים על מנת למנוע ביטול תורה דרבים", אומר לנו גורם אחר, המעדיף לשמור על עילום שם.

יש מחנכים שמדגישים שבאופן מפתיע רואים שהתלמידים דווקא מסתגלים בקלות למצב החדש. "יש ילדים, שבכיתה הם ממש מהחלשים ועכשיו הם בין המצויינים", אומר המחנך הרב יעקב שפיץ, סגן מנהל תלמוד תורה 'אמרי שפר' במונסי.

הרב שפיץ מוסיף כי יתכן שבגלל המצב יעשו חשיבה מחדש ויאמצו חלק מהדברים גם כאשר המצב יחזור לקדמותו. "מי יודע, אילו בעתיד הקרוב יהיה לנו ישיבות וירטואליות, דבר שיפתור הרבה בעיות במצב של היום".

כאמור, יש גם תלמודי תורה שלקחו את השיעורים הביתיים צעד נוסף קדימה, ומקיימים שיעורי וידיאו מקוונים עם התלמידים ברשת.

ביניהם, גם תלמוד תורה מונקאטש במונסי שממשיך את השיעורים כרגיל באופן וירטואלי, "השיעורים האלה הוכיחו את עצמם כמוצלחים יותר מהלימודים בכיתה", אומר לנו אחד ההורים.

כך גם ארגונים שונים, וביניהם 'אגודת ישראל' באמריקה יצאו ביוזמה של שיעורי תורה באינטרנט בימים אלה, כך הקורונה מחדירה את האינטרנט בצורה עמוקה יותר לתוך הציבור החרדי בארה"ב.

המשפיע הרב יענקוש זילברמן על ימי הקורונה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר