"ידע הציבור ויזהר"

הרבנות: חשש לחֵלֶב בבשר בכשרות בד"צ 'בית יוסף'

מחלקת הכשרות ברבנות פרסמה 'עדכון כשרות מיוחד' על חשש לחֵלֶב בבשר כבש שיובא לארץ בכשרות בד"צ 'בית יוסף' • הגר"א יוסף: "לאחר בדיקה יסודית, אין מדובר בחֵלֶב" (חרדים)

דוד הכהן | כיכר השבת |
חשש לחֵלֶב בבשר (צילום: הרבנות הראשית)

מחלקת הכשרות ברבנות הראשית פרסמה 'עדכון כשרות מיוחד' על חשש לחֵלֶב בבשר כבש שיובא לארץ בכשרות בד"צ 'בית יוסף' והרבנות הראשית. הגאון רבי אברהם יוסף, מרבני הבד"צ, הגיב: "לאחר בדיקה יסודית, אין מדובר בחֵלֶב".

בהודעת הרבנות הראשית נאמר: "משרדנו דווח על בעיית ניקור בכבש ייבוא שנשחט במפעל ריאו גלאגוס פטגוניה סנטה קרוז. יבואן נטו מלינדה, כשרות בד"צ בית יוסף והרבנות הראשית".

לדברי הרב רפי יוחאי, מנהל היחידה הארצית לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות: "בכבש זה נשארו שאיריות טרפש שטעון ניקור שאסור באכילה, יש להחזיר את התוצרת ליבואן ומי שרכש ישאל שאלת רב".

יצוין כי המוצר משווק בין היתר בסניפי 'אושר עד' ויתכן שגם במרכולים נוספים. "ידע הציבור ויזהר", חתם הרב רפי יוחאי את הודעתו.

בתגובה להודעה החריגה של מחלקת הכשרות ברבנות הראשית, פרסם הגאון רבי אברהם יוסף, מרבני בד"צ 'בית יוסף', הודעה בה נכתב: "לאחר בדיקה יסודית של רבני הבד"צ, הכוללת התייעצות עם רבנים ופוסקים מומחים בתחום הניקור, הוברר לנו למעלה מכל ספק כי אף באותם רבעים בודדים אשר התעורר בהם חשש, אין מדובר בחלב כלל, והדבר ברור שאין צריך להכשיר את הכלים שהבשר נתבשל בהם".

"על אף האמור", כתב הגר"א יוסף: "בהוראת רבני הבד"צ, נאסף בשר זה מהחנויות ע"י המשווק, על מנת שנוכל לעבור ולבדוק כל חתיכה וחתיכה בנפרד, ורק אז לאפשר את הוצאת הבשר לשיווק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר