בהלה עולמית

לאחר מאות שמתו בבריטניה: הוקשח הסגר

הקורונה ממשיכה להשתולל בעולם ואמש הודיעו גם הבריטים על החרפה משמעותית של צעדי הסגר במדינה לאחר עלייה משמעותית במספר המתים מנגיף הקורונה בבריטניה (עדכון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
בוריס ג'ונסון מודיע על ההגבלות (צילום: דאונינג 10)

נגיף הקורונה ממשיך להשתולל ולהפיל חללים במדינות אירופה, ואמש (שני), החלו הבריטים סוף סוף להקשיח באופן משמעותי את ההגבלות על האזרחים בניסיון לעצור את התפשטותו של הוירוס. ראש הממשלה הבריטי בוריס ג'ונסון הודיע על סגירת רוב החנויות ואיסור התקהלות של יותר משני אנשים שאינם גרים באותו בית.

הצעדים החדשים שנוקטת בריטניה דומים יותר לאלה שנקטו בשבועיים האחרונים איטליה, ספרד וצרפת שסובלות באופן חמור מהנגיף, ובכך זונחת למעשה ממשלת בריטניה את הגישה המתירנית יותר שנקטה עד כה במסגרת הטיפול בהתפשטות הנגיף.

הבריטים ניסו למנוע כמעט בכוח את ההכרזה על סגירת מקומות בילוי ואיסור מניעת התקהלויות גדולות למרות האזהרות והחשש כי הנגיף יתפשט במהירות.

המסעדות בבריטניה כמו גם בתי הספר נסגרו כבר לפני כמה ימים, אך תושבי בריטניה המשיכו להיפגש ולהדביק האחד את השני בנגיף הקטלני.

"החל מהערב אני חייב לתת לעם הבריטי הנחיה פשוטה מאוד – אתם חייבים להישאר בבית", אמר ג'ונסון בנאום שנשא בטלוויזיה ממעונו ברחוב דאונינג 10. הוא הציג רשימה מצומצמת של סיבות שבגינן יוּתר לבריטים לצאת מהבית, בכלל זה קניית מצרכים חיוניים, פגישות רפואיות והתעמלות פעם אחת ביום. לעבודה הם יורשו לצאת רק במקרים חיוניים בהחלט.

ראש הממשלה הודיע, כי מעתה הבריטים נדרשים להימנע ממפגש עם בני משפחה או חברים שאינם גרים איתם באותו הבית, וכי אם יפרו את ההוראה – הם יסתכנו בקנס. במסגרת הצעדים שעליהם הכריז תסגור בריטניה גם חנויות בגדים, ספריות, מגרשי משחקים, מתקני כושר ציבוריים ובתי תפילה, ולמשטרה יותר לפזר בכוח התקהלויות. גם חתונות ייאסרו, אבל הלוויות יוכלו להמשיך להתקיים. לפארקים יהיה מותר לצאת רק כדי להתעמל.

ג'ונסון הצהיר, כי ההנחיות החדשות ייבחנו מחדש בעוד שלושה שבועות, וייתכן שאז הן ירוככו. "בלי מאמץ לאומי אדיר לעצור את התפשטות הנגיף, יגיע רגע שבו שום שירות בריאות בעולם לא יוכל אולי להתמודד איתו, משום שלא יהיו די מכונות הנשמה, די מיטות טיפול נמרץ, די רופאים ואחיות", הזהיר ג'ונסון והוסיף כי ההגבלות ייאכפו באופן חמור על ידי המשטרה.

הבריטים שוקלים להכריז על סגר כללי במידה והמצב ימשיך להתדרדר בממלכה. עד כה כמעט 6,000 אובחנו כחולים בנגיף בבריטניה, וביממה האחרונה נוספו עוד 54 בני אדם למניין המתים בה, והוא הגיע ל-335 בני אדם. מספר מקרי ההידבקות החדשים גדל בקצב ענק וכאמור מדאיג את השלטונות.

באיטליה אמנם נרשמה אתמול ירידה נוספת במספר המתים היומי – אולי סימן לכך שהסגר שהוטל על התושבים מתחיל סוף סוף לתת את אותותיו – אבל גם אתמול מספר המתים במגיפה היה כבד מנשוא - 602 בני אדם, ובכך הגיע המניין הכללי באיטליה ל-6,077 אנשים שאיבדו את חייהם במגיפה. גם במספר הנדבקים החדשים באיטליה חלה ירידה: ביממה החולפת אובחנו 4,790 חולים חדשים, לעומת 5,560 ביממה שלפניה. מספר הנדבקים הכללי באיטליה עומד כעת על 63,928.

בספרד מתו ביממה החולפת עוד 462 בני אדם, ומספר המתים הכללי שם עומד כבר על 2,182 בני אדם. ספרד היא מוקד ההתפרצות השני בחומרתו באירופה, והיא מתקרבת בצעדי ענק למספרים המפחידים של איטליה. גם בספרד אלו שנפגעו הכי קשה הם האוכלוסייה המבוגרת. יותר ממאה מקרי מוות בספרד הם בבתי אבות ומוסדות סיעודיים אחרים.

גם בצרפת המצב קשה. ביממה האחרונה מתו בתחומיה עוד 186 בני אדם מהנגיף, ובכך עלה מספר המתים בשטחה ל-860, גידול של 28%.

ראש הממשלה הצרפתי אדואר פיליפ הכריז, כי החל מהיום (שלישי) יותר לאזרחים לצאת להתעמל רק פעם אחת ביום, במרחק של עד קילומטר מביתם, וכי הלוויות יוכלו להתקיים בהשתתפות של עד 20 איש בלבד. שווקים המתנהלים באוויר הפתוח ייסגרו אף הם כשההגבלות האלו צפויות להימשך אף כמה שבועות.

האמריקאים גם מתמודדים עם התפשטות הנגיף, ביממה האחרונה התגלו בארה"ב מעל לעשרת אלפים חולים בקורונה ו-122 בני אדם מתו. בכך עולה מספר החולים בארה"ב למעל 45 אלף בני אדם ו582 מקרי מוות.

הסינים, שם החלה המגיפה טוענים לעומת זאת על כמעט השתלטות על הנגיף. רשויות הבריאות בסין הודיעו כי ביממה האחרונה אובחנו ברחבי המדינה 78 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה, מהם 74 אנשים שלטענת הסינים, הגיעו מחוץ למדינה ונדבקו בעצם במדינות אחרות. אדם אחד בלבד נדבק בעיר ווהאן, שבה התפרץ הנגיף לראשונה.

גם בישראל מספר החולים מטפס, משרד הבריאות עדכן אמש, כי 204 בני אדם נוספים אובחנו כנשאי נגיף הקורונה בישראל. המניין עלה ל-1,442 בסך הכל, מהם 29 מונשמים במצב קשה ו-40 במצב בינוני. 41 מהחולים החלימו, 1,331 במצב קל חלקם אפילו אינם נזקקים לאשפוז ונמצאים בבתיהם.

מספר הנדבקים בקורונה ברחבי העולם הגיע כבר ליותר מ-380 אלף ומספר המתים ליותר מ-16 אלף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר