נלחמים בנגיף

הממשלה צפויה לאשר סגר על 80% מישראל

ממשלת ישראל צפויה לאשר היום החמרה דרמטית בתקנות שעת החירום, בשל נגיף הקורונה הממשיך להתפשט: יציאה רק לעבודה ורכישת מזון ותרופות • מונית עם נוסע אחד (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג)

ממשלת ישראל צפויה לאשר היום (שלישי) החמרה דרמטית בתקנות שעת החירום, בשל נגיף הקורונה הממשיך להתפשט: יציאה רק לעבודה ורכישת מזון ותרופות.

בין היתר, תגביל הממשלה את הנסיעה בתחבורה ציבורית ויתכן שהתחבורה תושבת לחלוטין. הנסיעה במוניות תוגבל לנוסע אחד בלבד.

באשר ליציאה מהבית, המשטרה תגביר את האכיפה והיציאה תותר לצורך עבודה חיונית, רכישת תרופות ומזון. יציאה להתאווררות וספורט תוגבל למספר מטרים מהכניסה לבית.

אתמול התקיימה ישיבה עם בכירי מערכת הבריאות והמועצה לביטחון לאומי, בלשכת ראש הממשלה. משרד הבריאות ביקש להטיל סגר כללי על המשק, אך נתניהו ושרים בכירים התנגדו. לדברי בכירים שהשתתפו בפגישה, ההחלטה שתתקבל מדברת על סגר של 80 אחוז.

משרד הבריאות עדכן אמש כי מניין החולים בנגיף הקורונה על ל-1,442. 29 במצב קשה ומחוברים למכונות הנשמה. כמו כן, מספר החולים באורח בינוני עומד על 40 והיתר קל. ההערכה במשרד הבריאות כי מספר החולים ילך ויעלה בימים הקרובים.

מה הזכויות שלכם בימי ה'קורונה'? הסמנכ"ל מסביר

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר אמש: "אני עכשיו אחרי דיון של 7 שעות שבו הנחיתי להגביר באופן דרמטי את האכיפה על הגבלות התנועה וכן להכין נוסח החלטה להחמרת הגבלות התנועה, למעט עבודה, הצטיידות במזון, תרופות ומוצרים חיוניים - במטרה לצמצם מגע ולמנוע את המשך התפשטות נגיף קורונה".

לדבריו: "ההנחיות בעניין הגעה לעבודה לא השתנו בשלב זה. במקרה ויהיה עדכון להנחיות - יינתן זמן התארגנות. האפשרות להצטייד במזון, תרופות ומוצרים חיוניים לא תוגבל גם לאחר אישור ההחלטה".

נתניהו הוסיף: "מחר נציג את תכנית הסיוע המסיבי לעצמאים שכירים ועסקים. בנוסף ביקשתי להקים צוות להגדלה נוספת של הבדיקות לאיתור חולים וצוות נוסף לבדיקות סקר לכלל האוכלוסיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר