טראמפ מתלבט

כלכלה או החיים? הדילמה בארה"ב מתגברת

מספר המתים מהקורונה בארה"ב הכפיל את עצמו אתמול והגיע ל-400 מתים, אך הנשיא טראמפ שוקל לפתוח את הכלכלה לפעילות מחשש לנזק כלכלי כבד עוד יותר (קורונה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: הבית הלבן)

בעוד מספר המתים מנגיף הקורונה בארצות הברית ממשיך לזנק מדי יום כשרק ביממה האחרונה הוכפל מספר המתים מ-200 ל-400, הנשיא דונלד טראמפ אותת אמש (שני), כי הוא מעוניין דווקא לחדש את הפעילות הכלכלית בזמן הקרוב כשהוא טוען כי הסגר מתמשך יגרום ליותר מקרי מוות מאשר הנגיף עצמו.

"אי אפשר שהתרופה תהיה גרועה יותר מהבעיה", אמר טראמפ לכתבים בתדרוך היומי בבית הלבן, "אנחנו חייבים לפתוח את המדינה שלנו, בגלל שזה גורם בעיות שלדעתי יכולות להיות גדולות יותר". טראמפ הוסיף כי אם ההסגרים בערי ארה"ב יימשכו חודשים, יהיו "כנראה יותר מקרי מוות מזה, מאשר כל דבר שאנחנו מדברים עליו בנוגע לנגיף".

החשש בארה"ב כי הסגר המתמשך יביא לקריסה כלכלית שיהיה קשה להשתקם ממנה, זאת אל מול החששות כי אם הסגר יופר נגיף הקורונה יגבה מחיר עצום בחיי אדם כפי שקורה באיטליה ובמדינות אחרות.

בינתיים, מיליונים פוטרו מעבודותיהם בארה"ב והבורסה נופלת. טראמפ שבנה את תדמיתו לקראת הבחירות כמי ששיקם את הכלכלה האמריקנית חושש ככל הנראה שמצב כלכלי גרוע יפגע בסיכוייו להיבחר מחדש לבית הלבן.

כאמור, אמש עדכן המרכז לבקרת מחלות בארה"ב כי מניין המתים מנגיף הקורונה במדינה כמעט הכפיל את עצמו ועלה מ-201 ל-400. עוד 18,185 בני אדם אובחנו כחולים בקורונה. יותר מ-33 אלף בני אדם נדבקו בנגיף בסך הכל במדינות ארה"ב. מקרי קורונה אובחנו בכל 50 המדינות בארה"ב.

בין החולים יהודים רבים, בעיקר במדינת ניו יורק שם יש ריכוז יהודי גדול. על פי עדויות של בני הקהילה המצב בקראון הייטס חמור ורבים מבני הקהילה חלו בנגיף כשיש גם לא מעט קרבנות בנפש. מצב דומה מדווח בקהילות נוספות בארה"ב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר