ביוזמת ליברמן

הוגשה הצעת החוק להדחת נתניהו; סיכוי גדול שתאושר

המטרה האמיתית ב'השתלטות' על הכנסת נחשפת רשמית, והיא - כצפוי - אישור החוק שימנע מראש הממשלה בנימין נתניהו לכהן שוב בתפקידו, בשל כתבי האישום נגדו (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
צילום: נתניהו (צילום: עמית שאבי, פלאש 90)

לאחר אישור הקמת הוועדות החדשות בכנסת, המוחזקות בידי הסיעות כחול לבן וישראל ביתנו, האחרונה הגישה היום (שלישי) הצעת חוק הקובעת שראש ממשלה עם כתב אישום לא יוכל לכהן בתפקידו. גורמים בישראל ביתנו אמרו לערוץ 12: "נתניהו לא באמת רוצה אחדות. הכל הצגה. רק החוקים האלה יגרמו לו להתגמש".

כעת, עם הרוב שגיבוש מתנגדי נתניהו בכנסת, תוך תיאום מלא בין אביגדור ליברמן יו"ר ישראל ביתנו לבין בכירי הרשימה הערבית המשותפת, צפוי חוק זה להיות מאושר.

כזכור, הוועדה המסדרת, בראשות יו"ר סיעת כחול לבן ח"כ אבי ניסנקורן, אישרה הלילה את הקמתן של שש ועדות כנסת זמניות שישרתו את אזרחי ישראל. בראשות ועדת חוץ וביטחון יעמוד ח"כ גבי אשכנזי (כחול לבן).

בראשות ועדת הכספים יעמוד ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו), ובראשות הוועדה המיוחדת להתמודדות המדינה עם משבר הקורונה יעמוד ח"כ עפר שלח (כחול לבן).

בימים אחרים: טיבי נגד איווט ה'מסית נגד חרדים' (צילום: כיכר השבת)

בראשות הוועדה המיוחדת להיערכות מערכת החינוך יעמוד ח"כ ניצן הורוביץ (העבודה-מרצ), בראשות הוועדה המיוחדת לעבודה ורווחה ובראשות הוועדה המיוחדת למיגור הפשיעה בחברה הערבית יעמדו נציגי הרשימה הערבית המשותפת.

להחלטה להעמיד נציג מ'המשותפת' בראשות ועדת הרווחה, הגיב ראש הממשלה נתניהו בחשבון הטוויטר שלו, במילים: "כחול לבן - בושה".

בתוך כך, לאחר הדחת ח"כ משה גפני מראשות ועדת הכספים, הוועדה הזמנית בראשות ח"כ עודד פורר תתכנס היום בשעה 12:30 לישיבה לאישור העמדת ערבות מדינה לקרן הסיוע הייעודית לעסקים בשל התפשטות נגיף קורונה.

במקביל, בכירים בכנסת רומזים שקיימת אפשרות לא לקיים מחר את ההצבעה על בחירת יו"ר חדש במקום ח"כ יולי אדלשטיין.

לפי הדיווח ב'כאן', את ההחלטה יקבל אדלשטיין במהלך היום, אחרי שיתייעץ עם גורמים משפטיים. עוד דווח, כי בלשכתו זועמים בין השאר על הזמן הקצר שעבר בין הודעתו אמש לבין החלטת שופטי בג"ץ הכופה עליו את ההצבעה בה יודח, מה שמלמד שההחלטה נכתבה לפני שהוא מסר להם את תשובתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר