זהירות!

גבר בלע את 'תרופת טראמפ' לקורונה - ומת

בני זוג בשנות השישים לחייהם המתגוררים באריזונה בלעו חומר כימי לניקוי אקווריומים כדי לטפל בקורונה, בעקבות דברי טראמפ על החומר הפעיל שעשוי לרפא את החולים בנגיף (בעולם)

(צילום: שאטרסטוק)

בני זוג בשנות השישים לחייהם מאריזונה שבארצות הברית, בלעו כלורוקין פוספט, תוסף המשמש לניקוי אקווריומים כתרופה נגד נגיף הקורונה.

הגבר מת, ומצבה של אשתו מוגדר אנוש - כך מדווחים כלי תקשורת מקומיים. את התרופה בלעו בעקבות דברי נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ.

בציוץ בחשבון הטוויטר הפופולרי שלו כתב הנשיא כי "הידרוקסיכלורוקווין ואזיתרומיצין, הניטלות יחד, יכולות להיות אחד מגורמי השינוי המשמעותיים בהיסטוריה של הרפואה".

מדובר בחומרים פעילים הנמצאים בתרופות נגד המלריה, שלטענת טראמפ עשויות להיות יעילות גם נגד הנגיף המאיים על העולם כולו.

מנהל התרופות והמזון האמריקאי סייג את הדברים והודיע כי השילוב התרופתי הזה עדיין בבדיקות וכי יש צורך בניסוי קליני, אך יש מי שכבר מאמין ליעילות התרופה.

על פי הודעת המרכז הרפואי באנר, בני הזוג, בשנות ה-60 לחייהם, חלו תוך חצי שעה מרגע בליעת החומר. הגבר הגיע ללא רוח חיים לבית החולים, שם נאלצו לקבוע את מותו, והאישה הצליחה להקיא את מרבית החומר, ואושפזה במצב אנוש.

ד"ר דניאל ברוקס, מנהל במרכז הרפואי בו אושפזה האישה אמר כי "בהתחשב באי הוודאות סביב COVID-19, אנו מבינים שאנשים מנסים למצוא דרכים חדשות למנוע או לטפל בנגיף זה, אך תרופות עצמית אינן הדרך לעשות זאת".

"הדבר האחרון שאנחנו רוצים כרגע זה להעמיס על מחלקות החירום שלנו בחולים שמאמינים שהם מצאו פתרון מעורפל ומסוכן שעלול לסכן את בריאותם".

איך נינצל מסכנה? • צפו ברב עידו ובר-ארליך

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר