הבדיקה נעלמה

תעלומה: האם החרדי המבוגר מת מקורונה?

קשיש שסבל מדלקת ריאות, נפטר בתחילת השבוע במרכז הרפואי מעייני הישועה. בשל החשש כי הוא היה נשא של קורונה, נערכה לו בדיקה אחרי המוות - אך אין תוצאות (בארץ)

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

האם בישראל יש הרוג נוסף מנגיף הקורונה? תעלומה סביב נסיבות מותו של חרדי מבוגר, בן 85 תושב העיר בני ברק, נחשפה הערב (שלישי) על ידי ענבר טויזר ב-N12.

לפי הדיווח, הוא נפטר ביום ראשון השבוע, בשעת לילה, ולא ניתן היה לקבוע האם נפטר כתוצאה מדלקת ריאות או מנגיף הקורונה. לכן, נערכה לו בדיקה אחרי המוות.

לטענת בית החולים, הבדיקה נשלחה באמצעות שליח למעבדת 'אסף הרופא', אך כאשר התוצאות לא חזרו כעבור יומיים, סירבו בני המשפחה להמשיך להלין את גופת אביהם, ובהמלצת בית החולים הוחלט לקבור אותו כ'חולה קורונה' בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

עד כה, עדיין לא ידוע מה גרם למותו, ומה קרה לבדיקת הקורונה של אותו חרדי מבוגר. האם בכלל היא הגיעה ליעדה?

קרוב למנוח סיפר לN12: "אתמול (שני) נאמר לנו שתוצאות בדיקת הקורונה שלו היו חיוביות, ואחר כך הודיעו לנו שאיבדו את הבדיקה. קברנו אותו כחולה קורונה ולא הגיוני שישאירו אותנו תלויים באוויר, בלי לדעת מהי סיבת המוות".

כך הובא למנוחות הרוג הקורונה הראשון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת, ובאדיבות המצלם)

המנהל הרפואי ב'מעייני הישועה', פרופ' מרדכי רביד, הגיב כי "אין לנו אף חולה קורונה שנפטר. אדם בן 85 אושפז אצלנו, ועד לרגע קבורתו היה קושי לקבל תשובות מבדיקות הקורונה בזמן. שלחו בדיקה והיא לא חזרה, כך שאמרנו לבני המשפחה שאין להם טעם לחכות ועדיף שיקברו אותו על פי נהלי הקורונה כדי שחס וחלילה אף אחד לא יידבק.

"היום כל חולה שמגיע עם דלקת ריאות הוא קודם כל נבדק בחשד לקורונה ולוקחים בדיקה. מהרגע שאסף הרופא החלו לעשות בדיקות, אנחנו מקבלים תשובות תוך 6 שעות, כך שזה שיפור עצום לעומת מה שהיה קודם. כשהעברנו לאסף הרופא את הבדיקה לא מצאו אותה.

"יש לנו אינדיקציות שהיא נשלחה והיא מופיעה ברשימות של השליח שיצא מאיתנו וברקורד ב'אסף הרופא'".

מנגד, מהמרכז הרפואי "שמיר אסף הרופא" נמסר בתגובה: "המעבדה במרכז הרפואי שלנו החלה לפעול ביום א' האחרון. מבדיקה יסודית שערכנו עולה כי לא הגיעה לידנו כל בדיקה של מטופל בשם התואם לטענות המרכז הרפואי מעייני הישועה. ועל כן אין למרכז הרפואי כל נגיעה לעניין".

ממשרד הבריאות לא הגיבו לידיעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר