נלחמים ב'קורונה'

האכיפה המשטרתית - מהאוויר ומהים • תיעוד

המאבק לבלימת התפשטות נגיף הקורונה מתרחב לפיקוח משטרתי גם מהאוויר ומהים, מלבד אלפי שוטרי סיור שנוטלים חלק במאמץ • צפו בתיעוד מנקודת המבט של מסוקי המשטרה מהאוויר ומכלי השייט של השיטור הימי בים (משטרה)

המעקב מהאוויר ומהים (צילום: דוברות המשטרה)

המשטרה מרחיבה את מאמצי הפיקוח והאכיפה - גם מהאוויר ומהים, זאת כחלק מהמאבק לבלימת התפשטות נגיף ה'קורונה'.

בהתאם לתקנות לשעת חירום ולצו בריאות העם, המשטרה מסייעת למשרד הבריאות בפעילות של מניעה, הסברה ואכיפה בסיוע אלפי שוטרים הפועלים מסביב לשעון בשלושה מאמצים מרכזיים: אכיפת חובת הבידוד, מניעת התקהלות אסורה וסגירת בתי עסק שלא הוגדרו כחיוניים או פועלים בניגוד להנחיות.

במאמץ המשולב בשטח, נוטלים חלק כל שוטרי הסיור, יחידות השיטור העירוני, יחידות השיטור הרגלי, שוטרי משמר הגבול, שוטרי התנועה, שוטרי היס"מ ועוד. בנוסף, פועל מערך החקירות והמודיעין של המשטרה לחקירת הפרות בידוד חריגות, וכן לניטור וחקירה של הפצת הודעת כזב (פייק ניוז).

בימים האחרונים הצטרפו למערכה נגד הנגיף, גם טייסי היחידה האווירית של המשטרה בשמי הארץ ושוטרי יחידות השיטור הימי, המבצעים סריקות בסמוך לקו החופים.

מסוקי המשטרה מבצעים סיורי אוויר לעיתים תכופות בשמי הארץ תוך סריקת פארקים, חופי ים, מוקדי בילוי, מרכזי קניות וכיו"ב. ברגע שהטייס המשטרתי מזהה חריגה מהתקנות ובפרט התקהלות אסורה - מתבצעת הכוונה של כוחות קרקעיים לאותו מוקד, ובמידת הצורך כריזה מהאוויר, מהניידות או מהים לפיזור ההתקהלות האסורה.

מתחילת השבוע ועד כה ביצעה היחידה האווירית של המשטרה 15 גיחות ברחבי הארץ שהתפרסו על פני כ-20 שעות טיסה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר