אחרי ההתפטרות

גפני יכהן כיו"ר הכנסת הזמני? כל האפשרויות

רק שלשום הודח גפני מתפקיד יו"ר ועדת הכספים, וכעת בעקבות התפטרותו הדרמטית של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, קיים סיכוי קלוש שייבחר למשרה רמה זו - באורח זמני (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ח"כ משה גפני (צילום: פלאש 90)

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין נעל את המליאה, לאחר התפטרותו הדרמטית שתכנס לתוקף ביום שישי בבוקר בשעה 11, וכעת נשאלת השאלה מי יכהן כיו"ר הזמני עד לבחירת יו"ר חדש מטעם כחול לבן.

אם אדלשטיין לא יחזור בו בתוך 48 שעות, התפקיד יעבור לוותיק חברי הכנסת, שהוא אחד מארבעת האישים הבאים: ראש הממשלה בנימין נתניהו, השר צחי הנגבי, יו"ר 'העבודה' עמיר פרץ או... חבר הכנסת הוותיק משה גפני (יהדות התורה) - שכזכור רק שלשום הודח מתפקיד יו"ר ועדת הכספים.

ח"כ פורר מ'ישראל ביתנו', בתפקידו החדש כיו"ר ועדת הכספים (צילום: ערוץ הכנסת)

על פי תקנון הכנסת, את הישיבות הראשונות מנהל היו"ר היוצא, ובאם הוא לא משמש בתפקידו, הבא בתור לעשות זאת הוא כאמור וותיק חברי הכנסת.

המדד שייקבע מי מהארבעה הללו מתיישב זמנית על כיסא היו"ר, הוא מי מהם היה הכי פחות זמן מחוץ לכנסת. ככל הנראה זהו ח"כ עמיר פרץ, שרק חודשיים מאז שנכנס בבר למשכן לא כיהן בתפקידו.

במידה ופרץ ייבחר, יפחת הלחץ של כחול לבן לבחור את מאיר כהן, כיוון שגם פרץ הוא חלק מגוש ה'שמאל-ערבים-ליברמן' שגיבשו בכחול לבן.

כזכור, אדלשטיין אמר שהכנסת תתכנס רק ביום שני בשעה 16:00, ובכך הוא למעשה מושך זמן נוסף ומעכב מכחול לבן מלקדם את הצעות החוק שהגישו ונועדו למנוע מנתניהו מלכהן בעתיד כראש ממשלה תחת כתב אישום. בעקבות כך, בכחול לבן יפנו לבג"ץ, בטענה ל'ביזיון בית המשפט'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר