התנגשות רשויות

אדלשטיין לא ציית לבג"ץ; השופטים דורשים הסבר

יועמ"ש הכנסת עדכן את בג"ץ, כי יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הודיע שלא יבצע את הפסיקה שהורתה לו לאפשר הצבעה על החלפתו היום - והשופטים בתגובה דורשים הסבר מאדלשטיין (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ט באדר תש"פ | 25.03.20
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

יועמ"ש הכנסת איל ינון עדכן את בג"ץ כי יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הודיע שלא יבצע את הפסיקה שהורתה לו לאפשר הצבעה על החלפתו היום, זאת למרות התפטרותו מהתפקיד.

בעקבות כך, ‏בג"ץ הורה ליו"ר הכנסת, יועמ"ש הכנסת, ראש הממשלה והליכוד, להשיב עד לשעה 14:30 על העתירה המבקש להכריז עליהם כמי שמבזים את בית המשפט.

במכתב שכתב ינון לבג"ץ הוסיף, כי "על פי תקנון הכנסת התפטרות יו"ר הכנסת נכנסת לתוקפה בתום 48 שעות. בהתאם לכך, אין בהתפטרותו בעת הזו כדי להשליך על החובה לקיים את צו בית המשפט".

למרות הודעת אדלשטיין, איל ינון מנסה ליישם את הכרעת בג"ץ ובכל זאת לאפשר הצבעה היום בנושא. בכחול לבן שקלו לעתור לבג"ץ ולבסוף בחרו שלא לעתור, לאחר שינון הבהיר ליו"ר הוועדה המסדרת, אבי ניסנקורן מ'כחול לבן', כי יש לקדם את הדיון בבחירת יו"ר חדש עוד היום.

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, דרש מאדלשטיין לכנס את המליאה עוד היום והגיב: "כנסת ישראל שייכת לאזרחי ישראל ונבחרי הציבור בה ימלאו אחר חוקי מדינת ישראל והחלטות בית המשפט. אף אחד אינו מעל החוק."

ח"כ יאיר לפיד, מראשי כחול לבן, אמר בתגובה להתפטרות יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, כי הוא נשלח בידי ראש הממשלה בנימין נתניהו לשרוף את הדמוקרטיה.

"יו"ר כנסת שמפר צו של בית המשפט העליון זו אנרכיה. נתניהו שלח את יולי לשרוף את הדמוקרטיה? איפה חברי הכנסת ההגונים של המחנה הלאומי? אנחנו נגן על הדמוקרטיה בכל דרך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר