עקפה את סין

ספרד בהתרסקות: 738 בני אדם מתו ביממה אחת

עוד 738 בני אדם מתו בספרד מנגיף הקורונה ביממה האחרונה. בכך עלה מספר המתים מהנגיף במדינה ל-3,434 - יותר ממספר המתים בסין. גם בצרפת עלייה במספרים (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ההיערכות בספרד (צילום: מתוך טוויטר)

הטרגדיה באירופה: ספרד הודיעה בצהריים (רביעי) כי עוד 738 בני אדם מתו במדינה מנגיף הקורונה ביממה האחרונה, בכך עלה מספר המתים מהנגיף בספרד ל-3,434 יותר ממספר המתים בסין. היחידה ש"מובילה" היא איטליה בה מספר המתים עבר כבר את ה-7000 בני אדם.

לפי העדכון של רשויות הבריאות בספרד היום בצהריים, מספר הנדבקים הכללי בספרד עלה בתוך יממה בכמעט 8,000 – מ-39,673 ל-47,610 והרשויות מתקשות לעמוד בזרם החולים הקשים.

על פי הדיווחים, בין החולים הרבים גם כ-4000 רופאים ואנשי צוות רפואי, כ-10% מכלל החולים במדינה. מקורות ההידבקות הגדולים ביותר הן בתי האבות ועל פי הדיווחים בחלק מהם ננטשו הקשישים במיטותיהם כשהצוות נטש ורבים מהם מתו וחקירה נפתחה בנושא.

גם בצרפת הנגיף מתפשט בצורה מהירה, על פי הנתונים הרשמיים, עד אתמול מתו בצרפת 1,110 בני אדם אך על פי טענות גורמי רפואה במדינה מספר המתים גדול הרבה יותר שכן חלקם מתים בבתי האות או בבתיהם ולא בבתי החולים משם הוצאו המספרים. בימים האחרונים היו מתים רבים בבתי האבות במדינה, במקרה אחד מתו באותו בית האבות 15 קשישים.

סיקרה את הקורונה והתעלפה בשידור (צילום: מתוך אל-ג'דיד)

בגרמניה, מדינה ששיעור התמותה בה מהנגיף, לפחות לפי הנתונים הרשמיים, נמוך למדי, עדכנו היום הרשויות כי מספר הנדבקים עלה ל-31,554 ומספר המתים ל-149. מדובר בעלייה של 4,191 נדבקים ו-36 מתים בתוך יממה. על פי הטענות הגרמנים עורכים יותר בדיקות ולכן המספרים עולים בניגוד לצרפתים שמבצעים הרבה פחות בדיקות אך המצב שם חמור יותר.

גם בבריטניה, הווירוס מוסיף להתפשט, שירות הבריאות הלאומי בממלכה (NHS) מסר כי 83 מתוך 87 מקרי המוות החדשים בבריטניה אירעו באנגליה, והביאו את סך כל מקרי המוות שם ל-386 אל מול כעשרת אלפים חולים ביניהם גם יורש העצר הבריטי, הנסיך צ'ארלס שהתגלה כחולה אך מצבו טוב.

לפי חוקרים מאוניברסיטת אוקספורד באנגליה, לפחות ממחצית האוכלוסייה בבריטניה נדבקה בנגיף מה שלטענתם גרם לחסינות גבוהה יותר מפני הנגיף ולכן למספר מתים נמוך יותר אל מול מדינות אחרות. בהנחה שהתיאוריה נכונה, ככל שיותר אנשים נדבקים בנגיף כך האוכלוסיה הופכת לחסינה יותר מפני הנגיף.

התיאוריה עדיין לא הוכחה באופן וודאי והבריטים הכריזו בינתיים על החמרת צעדי הסגר כדי לצמצם את המגע בין האנשים ולנסות להפחית את ההידבקות בנגיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר