משחקי גרפים

'כיכר' בדק: עיקר הנדבקים היו בבתי כנסת?

לאחר שפורסם הגרף שהציג את בתי הכנסת כמקור להידבקות בנגיף הקורונה המסוכן, הנה לפניכם גרף שמחלק את אותם הנתונים בצורה פחות מעוותת, וחושף את האמת (אקטואלי)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

'מרכז המידע והידע הלאומי למערכה ב'קורונה'', בו נעזר משרד הבריאות, סיפק אתמול (שלישי) נתונים על נגיף הקורונה, במפה שהוצגה, בתי הכנסת היו במקום הראשון להידבקות. אך בחשיפת 'כיכר', נראה שהיה אפשר לחלק את העוגה אחרת - לפי הנתונים שפורסמו.

כלי התקשורת קפצו על כך שהחרדים אשמים בהפצת הנגיף כאילו רוב הנדבקים הם מבתי כנסת. למפיק החרדי אייזיק גפן, חרה ההאשמה של הציבור החרדי ויצא לבדוק את הנתונים לעומק.

הגרף שהוצג אתמול

הגרף שפורסם, חולק בצורת עוגה, מה שהם עשו הם לקחו את כל הבילויים של הציבור החילוני וחילקו את זה לכמה נישות של; מועדונים, בתי קפה, מלונות, חדר כושר וקניונים, ואת בתי הכנסת שמו בפלח אחד.

סגולה לעצירת המגיפה במירון (באדיבות המצלם)

"אני החלטתי", אומר אייזיק, "לבדוק את הנתונים לעומק, והנה כאשר פירקתי את הגרף מצאתי שחסרים שני אחוזים. אך גם מצאתי את האבסורד של החלוקה שלהם. משל למה הדבר דומה, אם הייתי מחלק את בתי הכנסת לספרדים, חסידים, אשכנזים וכו', הייתם מבינים שיש פה משהו לא הוגן".

הגרף שאייזיק הכין, ששאוב מתוך הנתונים

"אני שמתי את כל המרכזי דת בפלח אחד ואת כל מרכזי והעסקים והבילוי שמתי בפלח אחד, ולא חילקתי את זה כמוהם לכמה וכמה פלחים - וכך יצא שבפלח של הבילויים, איפה שיש פחות חרדים מאשר באוכלוסייה הכללית היו 42% הדבקה, ובמרכזי דת היו רק 25% ולא כפי שהצטייר בגרף שפורסם".

אייזיק אומר ל'כיכר השבת': "בוודאי שיש פה עניין של זהירות ושל 'נשמרתם', וחייבים לשמוע לכללים. אך לא ייתכן שיציגו נתונים מעוותים, נגד הציבור החרדי".

"הציבור החילוני צריך להבין, רוב החרדים לא חשופים לכל המידע והסרטונים הרצים ברשת, ולכן הם היו בהתחלה פחות זהירים. אך כיום, הציבור החרדי מגלה זהירות יתרה, חבל שבימים כאלה, בו אנו אמורים להיות מאוחדים, יש כאלה שעדיין חיים בתחושת בחירות - להתיר את דמם של החרדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר