תיעוד מהטיסה

למרות הכל: השליח טס עם משלחת החילוץ

הרב מאניס באראש, רב בפראג ושליח חב"ד המקומי, הגיע לארץ לחתונת בנו אך התקשה לחזור לקהילתו. בדרך נס, הוא חזר עם בני משפחתו בטיסת חילוץ ישראלית לצ'כיה (קורונה)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

הרב מאניס באראש, רב בפראג ושליח חב"ד המקומי, חיתן את בנו בשבוע שעבר בישראל, והיום (חמישי), חזר בטיסת חילוץ ישראלים מצ'כיה - כדי לשהות עם קהילתו המצומצמת בחג פסח הקרוב.

זהו סיפור מיוחד ולא שגרתי, המלמד על מסירותם של שלוחי חב"ד בעולם. הרב באראש, הגיע לישראל לפני כשבוע וחצי לחתונת בנו עם בתו של הרב מרדכי ביסטרצקי מצפת, שהייתה אמורה להיערך בכפר חב"ד.

לאחר שנכנסו לתוקפן ההנחיות החדשות של משרד הבריאות, החתונה המפוארת הוחלפה בחתונה מצומצמת בצפת, שאף בני המשפחה הקרובים לא השתתפו בה.

לאחר שהסתיימו החגיגות וה'שבע ברכות', חיפש הרב באראש לחזור לקהילתו שבפראג - אך לשווא. הטיסות לאירופה בוטלו, והרב כבר חשב שהוא ייאלץ להישאר בחג הקרוב הרחק מקהילתו - שם הוא מקרב יהודים לאביהם שבשמיים.

אך בסייעתא דשמיא, נודע לרב באראש בדרך לא דרך כי 'ישראייר' מתכננים להוציא טיסת חילוץ - לחלץ את הישראלים שנותרו במקום לצורך לימודים או עסקים.

מכיוון שטיסת ההלוך של טיסות החילוץ יוצאות כשהן ריקות, יצר הרב באראש קשר עם ראשי ישראייר, והם הסכימו לקחת את הרב ומשפחתו בטיסת ההלוך הריקה, כדי שהרב יוכל לחוג את חג החירות עם קהילתו המצומצמת.

בשיחה עם 'כיכר השבת', אומר הרב באראש: "אני מודה לכולם על העזרה, ואני רוצה לאחל חג כשר ושמח ורפואה שלמה לכל החולים".

קרוב משפחתו, אומר ל'כיכר השבת': "מדובר במסירות נפש שאין דומה לה, הרי כל רשת המסעדות שהוא מפעיל - משובתות עכשיו ויש לו הפסדים כספיים גדולים, אך אותו זה לא מעניין, הוא צריך להיות יחד עם הקהילה שלו - בגלל המסירות שלו ובוודאי שלא יגידו שהוא נוטש את קהילתו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר