לבריאות, ב'אולפן כיכר'

פרופ' רהב: היחס לדתיים כבעלי סיכון גבוה - כי אין משמעת

פרופ' גליה רהב, הרופאה הישראלית המנוסה ביותר בטיפול בחולי "קורונה", מסבירה בראיון ב'אולפן כיכר': מדוע לא ניתן להשוות את ישראל לאיטליה, כמה חולים יהיו ולמה חשוב להיזהר בפסח? (ארץ)

(ניהול אולפן: יוחנן בלייך)

מנהלת המכון למחלות זיהומיות במרכז הרפואי שיבא, פרופ' גליה רהב, נחשבת לרופאה הישראלית המנוסה ביותר לטיפול בחולי קורונה. בראיון מיוחד היא מדברת על המחלה, ההשוואה למדינות אחרות, והצורך להישמע להנחיות המחמירות.

פרופ' רהב התראיינה לתכנית 'לבריאות', עם הרב בנימין פישר יו"ר ארגון מגן לחולה ומגיש 'כיכר השבת', ישי כהן.

  • היכן אנחנו נמצאים בגרף מבחינת הקורונה?

"אנחנו נמצאים בעקומה, ואני מניחה שייקח לנו עוד מספר שבועות כדי להגיע לשיא, יחד עם זאת הגרף הוא נורא בעייתי, כי כל מדינה מתנהגת אחרת".

היא הסבירה מדוע לא ניתן לערוך השוואה בין ישראל לאיטליה. "למשל, איטליה לא סגרה את גבולותיה, כפי שישראל עשתה. באיטליה גם לא היה מעקב אחר אלו שבאו במגע עם חולי קורונה, ולכן קשה מאד להשוות אותנו למה שקורה באיטליה".

"אני רוצה גם להוסיף ולומר שישנם מדינות למשל סינגפור, שם הם התמודדו בצורה יפה מאד עם הקורונה, ושם היה לציבור משמעת יוצאת דופן, מה שגרם לכך שאין מקרי הדבקה של אנשי צוות בבתי החולים, ומספר המקרים נמוך מאד".

  • איך המשמעת בישראל?

"המשמעת במדינת ישראל היא גרועה בקרב כלל האוכלוסיות. מצד אחד ראינו אזרחים הולכים לים, ומצד שני אנחנו רואים דתיים וחרדים ממשיכים ללכת לבית כנסת".

בגלל חוסר המשמעת, חשפה הפרופ' רהב נתון מטריד: "אצלינו בבית החולים, אנשים שמגיעים מאזורים דתיים, אנחנו מתייחסים אליהם כבעלי סיכון גבוה, משום שהם מגיעים מאזור שאין בו משמעת".

  • אנחנו רואים בימים האחרונים סגירה משמעותית של בתי כנסת ומוסדות, האם עדיין את יכולה לומר שהמשמעת בציבור החרדי היא לא מספיקה?

"בהחלט. אני יכולה לספר לך ששלשום בלילה הגיעו אלינו שני יולדות חרדיות, אחת הגיעה תוך כדי הקאה, וחשבו שהקוצר נשימה ממנה היא סבלה, הוא כתוצאה מעצם ההקאה, ולאחר שעשו לה צילום חזה, ראינו שיש לה דלקת ריאות ממש קשה, מה שהתברר לאחר מכן שהיא נדבקה בנגיף".

"באותו הזמן, היולדת השנייה שהגיעה אף היא לבית החולים וגילתה שחברתה חולה בקורונה - פשוט ברחה מהמקום והלכה לבית חולים אחר, שם היא הסתובבה בחופשיות".

  • האם את מאמינה שאת פסח אנחנו נגיע ל-100,000 חולי קורונה בישראל?

"אני חושבת שזה מספר קצת מוגזם, אבל יכול להיות שנהיה לא רחוקים מהמספר הזה".

  • בנוגע לחגיגת ליל הסדר בעוד שבועיים. אנשים נטרפת עליהם דעתם כשהם חושבים על ההורים ובני המשפחה המבוגרים שייאלצו לחגוג את ליל הסדר לבד, מה אפשר לעשות בנושא?

בתשובה, מסבירה פרופ' רהב מדוע חשוב להקפיד על ההנחיות המחמירות. "אני רוצה לומר שהרבה מאד מההדבקות שאנחנו מגלים בימים אלו, הם כתוצאה מחגיגות פורים, ולכן צריך לזכור את העניין ולהתנהג בהתאם גם בנוגע לליל הסדר".

"ההמלצה היא על ריחוק חברתי למרות שזה כואב וקשה להשאיר הורים מבוגרים לבד".

בנושא זה, אמר במהלך התכנית הרב בנימין פישר: "אני פונה מכאן לכולם, יש לנו שבועיים מהיום לליל הסדר, תתחילו לחשוב כבר מהיום על איך להנעים להורים ולאוכלוסיה המבוגרת את ליל הסדר. זה לא שאלה של האם הם יהיו לבד, אלא איך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר