סוער בוועדה

ח"כ אורי מקלב קרא: להעמיד את השופטים לדין

במהלך דיון בוועדה המסדרת של הכנסת, עורר אורי מקלב סערה כאשר התבטא בחריפות נגד השופטים שכפו לקיים דיון להחלפת יו"ר הכנסת. יו"ר הוועדה, ניסנקורן נזף בו (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: ערוץ כנסת. תמונה: Yonatan Sindel/Flash90)

דיון סוער נערך בשעה זו (חמישי) בוועדה המסדרת של הכנסת לקראת ההצבעה היום על יו"ר כנסת חדש במקומו של יולי אדלשטיין, כפי שפסק בג"ץ.

במהלך הדיון, עורר ח"כ אורי מקלב סערה כאשר התבטא על פסיקת בג"ץ הלילה כי במקום אחר השופטים היו אמורים לעמוד לדין. יו"ר הוועדה ח"כ אבי נינסקורן קרא למקלב לחזור בו מדבריו, אך הוא סירב.

"אנחנו נמצאים באירוע לא פשוט שבית המשפט מתערב לכנסת כיצד לפעול, היה רק חסר שבית המשפט יקבע מי יהיה היו"ר ומי יהיו החברים זה היה יכול לקצר את התהליכים - זה לעג לרש, אני פונה ליועמ"ש האם היה תקדים כזה שמכנסים ועדה ביום שהכנסת לא פעילה תוך שעה וחצי?, מה היה קורה אם זה היה עוד שעה שעתיים? - לא צריך לשבור את הכללים, אני נמצא פה לא מעט שנים ואנחנו כעת שוברים את הכללים של כולנו".

עוד אמר מקלב ותקף את בית המשפט העליון: "אם אנחנו יודעים את החלטת הבג"ץ מאמש מדוע לא הודיעו, אנחנו רומסים את הדמוקרטיה באמת יש משהו דחוף? קרה משהו? יקרה משהו? היו"ר התפטר, יקרה משהו לכנסת?".

"מה הבהילות הזו? אנחנו אומרים לאנשים לא לצאת מהבית ואנחנו שוברים את הכללים ומתכנסים, שמישהו יסביר לי מה הבהילות מה החשיבות?, צריך לשמור את הכללים שלנו אני רוצה לדעת תשובה מהיועץ המשפטי".

יו"ר הועדה ניסנקורן קרא לח"כ מקלב לחזור בו מדבריו כנגד החלטת בית המשפט: "אני קורא לך לחזור בך מדבריך".

מקלב הגיב: "במקום הזה מה שאנחנו טוענים נמצא חצי מהעם בישראל, יש חוק ובית המשפט מעוות את החוק לפי רצנו כל התהליך הזה היה ביזוי לבית המשפט, להוציא את ההחלטה תוך כמה דקות זה ביזוי בית המשפט, אנחנו הגענו לבית המשפטים לייצג חצי מהעם, חלק ממערכת הבחירות הייתה על בית המשפט והצורה שהם מובילים אותם, לא היה חסר שהיו קובעים גם מי היה היו"ר".

בשעה האחרונה דווח כי יו"ר כחול לבן בני גנץ שוקל להתמנות ליו"ר הכנסת בכדי לקדם משא ומתן שיוביל לכינון ממשלת אחדות. ב-16:00 תצביע המליאה על בחירת יו"ר חדש בהוראת בג"ץ, זאת לאחר שיולי אדלשטיין התפטר מתפקידו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר