כחול לבן לפני פירוק?

בניגוד לעמדת לפיד: בני גנץ מתמודד על 'יו"ר הכנסת'

דרמה של ממש בכנסת לקראת ההצבעה על יו"ר הכנסת, לאחר שבני גנץ התעקש להתמודד לתפקיד - בניגוד לעמדת יאיר לפיד ובוגי יעלון, אך כפי הדרישה של 'הליכוד' (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
גנץ ולפיד. ארכיון (צילום: Tomer Neuberg/FLASH90)

דרמה בכנסת: לקראת ההצבעה על תפקיד יו"ר הכנסת במליאה בשעה 16:00 (חמישי) יו"ר 'כחול לבן', ח"כ בני גנץ, הגיש את מועמדותו ונרשם לתפקיד יו"ר הכנסת, זאת בניגוד לעמדת חברו להנהגת המפלגה, יו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד.

מועמדו של יאיר לפיד לתפקיד – ח"כ מאיר כהן, לא נרשם במזכירות הכנסת ובני גנץ נותר המועמד היחיד. הנהגת כחול לבן, התכנסה בצהריים לדיון דחוף לקראת הדיון על בחירת יו"ר הכנסת, לאור רצונו של גנץ להתמודד לתפקיד כדי למנוע פיצוץ במו"מ על ממשלת אחדות עם 'הליכוד'.

בני גנץ נכנע לבקשת 'הליכוד' ולא ויתר על כוונתו להתמנות ליו"ר הכנסת, למרות התנגדותו של לפיד, וזאת, כאמור, מתוך ניסיון שלא להכשיל את המאמצים להקמת ממשלת אחדות, לאחר שבליכוד הודיעו כי באם נציג 'יש עתיד' מאיר כהן ימונה לתפקיד - הרי שייפסקו המגעים לאחדות.

מנגד, יאיר לפיד ובוגי יעלון הבהירו כי הם מתנגדים למהלך ומעוניינים כי מאיר כהן ייבחר לתפקיד, כפי שתוכנן מלכתחילה, בסופו של דבר הישיבה התפזרה ללא הסכמות.

דובר הכנסת הודיע כי "עם סיום מועד ההרשמה לבחירת יו"ר הכנסת (15:30) עולה כי ישנו מועמד אחד על סדר היום:
המועמד בנימין גנץ".

עוד נמסר כי "לראשונה יתקיים דיון אישי בנושא (3 דקות לכל חבר כנסת) ולאחריו תתקיים הצבעה".

בסיעת 'יש עתיד' החליטו שלא להגיע להצבעה על יו"ר הכנסת. הערכות ב'כחול לבן' הן כי 'יש עתיד' תתפצל מ'כחול לבן'.

מנגד, בלוק הימין צפוי להצטרף להצבעה בעד מינויו של גנץ לתפקיד יו"ר הכנסת הזמני.

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הודיע מוקדם יותר כי יתמוך רק במועמדותו של מאיר כהן לתפקיד. גם הרשימה המשותפת סירבה לתמוך בגנץ לתפקיד.

בסיעת העבודה-מרצ תקפו את גנץ בחריפות. "לא הענקנו לגנץ את המנדט כדי לנהל משא ומתן עם הליכוד, ולא כדי להיות יו"ר הכנסת - וכדאי שהוא יפנים את זה", אמרה ח"כ תמר זנדברג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר