הנגיף מתפשט

עקפו את סין: ארה"ב עם מספר חולי קורונה הגדול בעולם

מספר החולים בארה"ב חצה אתמול את מספר החולים באיטליה ובסין. מספר הקרבנות נמוך בהרבה וטראמפ מקווה כי הצעדים שנקט אולי מאוחר מידי יימנעו את המשך ההתפשטות (עדכוני קורונה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: הבית הלבן)

האדישות שנקטו האמריקאים בתחילה בכל הנוגע לנגיף קורונה מתנקמת בהם עתה: ארה"ב עקפה אמש (חמישי), את סין ואיטליה במספר הנדבקים בנגיף הקורונה. לפי ה'ניו יורק טיימס' נדבקו בקורונה בארה"ב 83,329 בני אדם בארה"ב ולפחות 1,222 מתו מהנגיף. לפי דיווחים בארה"ב, רק ביממה האחרונה זוהו יותר מ-13 אלף חולים חדשים.

בעקבות העדכון מספר הנדבקים בנגיף הקורונה בארה"ב הוא הגבוה ביותר בעולם אם כי את רשימת הקרבנות מובילה איטליה עם 8,165, מתים. באיטליה נדבקו עד כה 80,539 בני אדם.

בסין, שבה התפרץ הנגיף בסוף השנה שעברה, נדבקו עד כה 81,340 איש ו-3,292 מתו. בסין כעת מתאוששים מהנגיף ואוסרים על כניסת אזרחים זרים למדינה במטרה למנוע התפשטות חוזרת של הנגיף.

אמש שיבח נשיא ארה"ב דונלד טראמפ את המאבק של סין בנגיף הקורונה, ואמר שברצונו לשוחח עם נשיא סין שי ג'ינפינג. אך במקביל לשבחים חזר טראמפ על האשמותיו הקודמות שסין לא נהגה בשקיפות בדיווחיה, הטיל ספק בדיווחים של סין על מספר הנדבקים ואמר שוב שהנגיף התפרץ בסין.

טראמפ שמתמודד בעוד כמה חודשים שוב על משרתו בבית הלבן מתמודד עם ביקורת קשה על התנהלותו בתחילת התפשטות הנגיף שהחל במדינת וושינגטון משם התפשט לכל מדינות ארה"ב. בינתיים פעל הממשל לאישור חבילת סיוע ענקית בשווי 2.2 טריליון דולר בתקווה שהיא תספיק לסיטואציה הקשה שמשתקת את הכלכלה העולמית.

אחד ממוקדי הקורונה הקשים בארה"ב הוא מדינת ניו יורק. אתמול דיווח מושל ניו יורק אנדרו קואומו על 100 מתים נוספים ביממה האחרונה ועל 3,537 נדבקים חדשים. עד כה נדבקו בניו יורק 37,258 בני אדם ו-385 מתו מהנגיף, רבים מתוכם יהודים.

עד כה, יותר מ-22 אלף בני אדם מתו מנגיף הקורונה ברחבי העולם. יותר מחצי מיליון איש נדבקו ב-200 מדינות וטריטוריות. שלושה מיליארד איש נמצאים בסגר ברחבי העולם מחשש להמשך התפשטות המחלה הקטלנית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר