כל המוסיף - גורע

שוטפים ידיים בלי סוף בגלל הפחד מקורונה? שימו לב

מומלץ לשטוף ידיים עם מים וסבון בתדירות גבוהה, כדי למנוע הידבקות בנגיף הקורונה וכל המרבה כן יטב, לא? ובכן, לא תמיד. שטיפות מרובות עלולות לגרום לדלקות וגירויים בעור. כך תמנעו את הופעתם (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

כולנו יודעים ששטיפת ידיים היא הדרך היעילה ביותר להסרת חיידקים ולמניעת התפשטות נגיפים. אז מן הסתם, ככל שתשטפו יותר את ידיכם, כן יטב, לא? ובכן, לא, זה לא תמיד המקרה.

"אנשים מפתחים לעתים קרובות דלקת עור גֵּרוּיִית מִמַּגָּע (irritant contact dermatitis) מעבודה שוטפת", אומרת האקדמיה האמריקאית לדרמטולוגיה. "קוסמטיקאיות, אחיות ואחרים שמבלים זמן רב בידיים רטובות, לוקים בזה. לעתים קרובות הדלקת מתחילה בידיים יבשות וסדוקות.

עם הזמן, עור הידיים עשוי להתחיל לעקצץ ולשרוף והוא הופך להיות רך מאד. לפעמים הוא מגרד ומדמם". ובעוד שסטרואידים יכולים לפתור את הבעיה במהירות, יש כמה דרכים למנוע מלכתחילה הופעת דלקת עור גרויית ממגע או לגרום לה לחזור:

1. שטפו את הידיים בתדירות נמוכה יותר. כן, שמירה על נקיון הידיים חשובה במיוחד. אך על פי מחקר שנערך על ידי ארגון הבריאות העולמי, חומרי ניקוי לידיים על בסיס אלכוהול יכולים לגרות את העור פחות מאשר סבון ומים והם לא אמורים לגרום לדלקת. אם אתם מחליפים את השטיפה במים וסבון בשימוש בחומר לחיטוי הידיים ללא שטיפה, אתם יכולים להפחית את שטיפת הידיים שלכם (וגירוי העור) בחמישים אחוז. כשאתם רוחצים את הידיים, השתמשו במים פושרים - לא חמים.

2. השתמשו בסבון עדין. כל סבון מוצק נטול לחות המיועד לעור רגיש, אמור לעשות את העבודה. כאשר העור שלכם סדוק ומגורה, אפילו לשטיפה של פעם או פעמיים עם חומר ניקוי לא איכותי, יש אפקט.

3. עטו כפפות. רכשו כמה זוגות של כפפות כותנה רחיצות. בדרך זו, אם הכפפות מתלכלכות, תוכלו להסיר אותן, לזרוק לכביסה ולהחליף בזוג אחר. בלילה מרחו וזלין (אם כי כל קרם לחות לא מגרה יעשה את העבודה) ולבשו כפפות כדי לשמור על הלחות נעולה. אם הידיים שלכם יבשות במיוחד, השרו אותן במים קרירים, מרחו קרם לחות, עטו כפפות רטובות ואז הוסיפו עוד זוג כפפות יבשות מעל - טריק אקזמה ישן. התעטפו בכפפות חד פעמיות בזמן שטיפת כלים או ביצוע עבודות בית.

4. אל תגרדו. לא משנה כמה זה מפתה, המנעו מגירודים. גירוד יצור שפשופים זעירים יותר בעור ויחמיר את המצב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר