חטוף ו-מנה, כי אין דין ואין דיין // טור דעה

אין שום הצדקה להפרת שאר ההבטחות לפוליטיקה אחרת, לזלזול בנו, בכספנו ובמדינה. שוב יוצרים תפקידים ותיקים מופרכים ומיותרים, רק כי ניתן לחטוף. האמנם? ממנים שרים ודורשים תיקים, רק כי אפשר? שוד הקופה הציבורית, כי ניתן? (דעה)

עו"ד יצחק שינפלד | כיכר השבת |
(צילום: ללא קרדיט)
למעלה ממיליון מובטלים מחכים לדעת באם יקבלו 2000 שח מקדמה לחג. על החודש הבא עוד לא חושבים. עפ״י סקרים עדכניים, רוב מכריע של הציבור בישראל, כולל במגזר החרדי והערבי תומך בממשלת אחדות, כי הוא מבין את כורח וצורכי השעה. חלק ניכר ממצביעי ׳רק לא ביבי׳, הפנימו שאין ברירה! ממשלת אחדות זה צו-השעה. תוצאת השיוויון שחוזרת על עצמה בפעם השלישית, מחייבת אחדות NOW. בפרט לאור המשימה שנכפתה על העולם כולו, המלחמה הסיזיפית במגפת הקורונה. מצב חירום של להיות, או ח״ו.
כל האמור לעיל, ועוד הרבה שניתן לומר, לא יכולים להצדיק ממשלה מנופחת של 30 שרים ויותר. מגפת הקורונה מאיימת על החיים ויוצרת משבר-כלכלי חמור ביותר, בסדר גודל של מלחמת עולם. המשבר הינו פרסונאלי למיליונים, לאומי, וגלובלי, מקיף עולם. מיליון איש בישראל לבד, מובטלים, או הוצאו לחל״ת, ללא תאריך סיום. במשפחות רבות 2 בני הזוג איבדו את מקור פרנסתם, באחת. משפחות רבות חיות מהיד לפה, ללא רזרבות שיאפשרו להם לצוף חודשיים שלושה, כלל לא בטוח שבטווח חודשיים שלושה, סיימנו. המסר העולה ממינוי ממשלה מנופחת ובזבזנית, אנחנו מצפצפים עליכם. לכל שר מיותר, לשכה, יועצים, אנשי צוות ומנגנון לניפוח הוצאות. בימים כתיקונם, זה מחיר הדמוקרטיה, היום!? ככה אתם רוצים להתחיל? כך בונים אמון? זו הדוגמא?
בני-גנץ וגבי אשכנזי הבטיחו פוליטיקה אחרת. זו הייתה הסיסמא המשנית, חוץ מ-״רק לא ביבי״. ההבטחה הראשונה התפוגגה. ניתן להבין הפרה של הבטחה אחת ויותר, בטענת: צוק העיתים והתקופה. אין שום הצדקה להפרת שאר ההבטחות לפוליטיקה אחרת, לזלזול בנו, בכספנו ובמדינה. שוב יוצרים תפקידים ותיקים מופרכים ומיותרים, רק כי ניתן לחטוף. האמנם? ממנים שרים ודורשים תיקים, רק כי אפשר? שוד הקופה הציבורית, כי ניתן? עכשיו הזמן למנהיגות ולהוכחה, ׳איכא דרכא אחרינה׳- יש דרך אחרת.
לו-היו מגיעים הצמד גנץ-אשכנזי למו״מ, ואומרים: אחדות כן, בזבוז לא! ממשלה מצומצמת, כן! ממשלה מנופחת, לא! הם היו קונים את עולמם, יש קונה עולמו בשעה אחת. נתניהו הנבוך, היה חייב להסתדר ולפטר שרים מכהנים. לא אסון כל כך גדול. מדמנת הפוליטיקה בישראל, היחסים החבריים, העובדה שאיש לא בטוח בעמיתו, ראש מפלגה בחכי״ו, יוצרים את הסעודה הגדולה ע״ח הציבור, בכדי להשביע את רצון כל החברים. בושה. מנהיגות זה לא.
באם נבחן את אירופה המערבית, ממוצע של 20 שרים. בגרמניה 14, ספרד 22, צרפת 18, איטליה 21 אנגליה בין 21-24 מקסימום. ישראל הקטנה יחסית, לא צריכה יותר. טוענים: יש מחיר לדמוקרטיה, דווקא ממשלה רחבה פרלמנטרית יכולה לתקן עיוות שהשתרש כאן קדנציות מרובות. להזכירכם, נתניהו היה הראש והראשון שדרש ממשלת 18 שרים בחקיקה. היו ימים. בדיחה, לרשותו של בני-גנץ מספר פחות של ח״כ, ממספר השרים המגיעים לו לפי המפתח של ממשלה פריטטית, חמישה-עשר.
אדון-גנץ, חזרת וטענת שממשלת אחדות הינה כורח השעה והזמן! לטעמך זו ממשלת אין ברירה! תוכיח במעשים. גם מנהיג בהתהוות, חייב לשמש דוגמא. הדוגמא הנדרשת היום, הידוק החגורה, צמצום ולא התרחבות מיותרת, בזבזנית, פוגעת. מיליון מובטלים עוקבים אחריכם. ממשלת ענק היום, זה פיגוע כלכלי, זו ממשלה קלקלית, שנולדת בחטא ותסיים כאסון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר