הקורונה בשיקגו

הקהילה החרדית בשיקגו מסתגרת בבתים

עד כה גבתה הקורונה מבני הקהילה נפטר אחד ועל פי ההערכות 15% מבני הקהילה נדבקו בווירוס הקטלני. הקהילה גזרה על עצמה בידוד כדי לנסות להתגבר על הנגיף (קורונה)

אריאל ליבא | כיכר השבת |
קן השמים של שיקגו (צילום: שאטרסטוק)

התפשטות נגיף הקורונה לא פוסחת גם על העיר שיקגו. הקהילה היהודית מסתגרת בבית מזה שבוע וחצי, אדם אחד מן הקהילה נפטר לאחר שסבל מקשיי נשימה ואברכים וזוגות צעירים שגרים בלייקווד ובניו יורק, קיבלו הוראה לא לחזור לבית הוריהם שבשיקגו לחוג את חג הפסח.

בקהילה הדתית והחרדית שבשיקגו, מתגוררות כ-3,200 משפחות. בשבועיים האחרונים, נמצאים כל התושבים בבתיהם בבידוד עצמי מפני נגיף הקורונה שמשתולל בחוץ.

"הדיווחים הם על קרוב ל-15% מהקהילה שנדבקו בקורונה וחולים", אומר ל"כיכר השבת גורם בקהילה החרדית בעיר. "כמובן שכולם מסתגרים בבתים, וכל בתי הכנסיות ובתי הספר כבר סגורים לשבוע וחצי".

כמו בניו יורק ובניו ג'רזי שם אנשים רבים עם תסמינים כלל אינם נבדקים ע"י הרשויות מפאת המחסור בכוח אדם וערכות בדיקות, "גם בשיקגו", אומר הגורם בקהילה, "לא כל החולים נבדקו באופן רשמי, אך המספרים משוערים על ידי אירגון הצלה המקומי".

'פחד'; נגיף הקורונה משתולל בארה"ב. ראיון

"באופן כללי אין הרבה שנמצאים במצב קשה וגם ראש ישיבת טעלז הרב חיים דב קלר שמונשם, מצבו יציב. בנו, הרב שמואל ישעיה קלר, מחלים בביתו ונמצא במצב טוב".

במהלך השבת, לאחר קשיי נשימה, נפטר ר' ירחמיאל בייליס ז"ל, אב צעיר בסביבות גיל ה-40 לחייו כשהוא מותיר אחריו אישה ו-4 ילדים. מדובר במקרה הראשון של מוות בקהילה והתושבים מקווים שכך גם יימשך.

ר' ירחמיאל בייליס ז"ל (מתוך הפייסבוק)

יצוין, כי עדיין אין ודאות כי מדובר במוות עקב נגיף הקורונה וביממה האחרונה בודקים אם היה קשר לכך, אבל בקהילה מעריכים, כי בסוף כן מדובר במקרה של מוות מפני הנגיף האכזר. בשל כך, מועד הלוויה אינו ידוע לעת עתה.

בעקבות התפשטות הנגיף בארה"ב, ל"כיכר השבת" נודע כי רבני העיר יצאו בקריאה לאברכים וזוגות הצעירים שגרים ולומדים בלייקווד או בניו יורק, וחוזרים לחוג את החגים מידי בין הזמנים בחיק הוריהם ומשפחותיהם - שלא לבוא לבית הוריהם בשיקגו עקב המצב הקשה.

מכתב רבני שיקגו הקורא לילדים נשואים שלא לבוא לבית הוריהם לחג

במדינת אילינוי בה שוכנת העיר שיקגו, דווח עד כה על 4,596 נדבקים, בהם 65 שמתו כתוצאה מהנגיף. מושל המדינה, ג'יי רוברט פריצקר, אמר אמש (ראשון) כי המדינה מבצעת כ-4,000 בדיקות ביום, וכמעט 28,000 בדיקות נערכו עד כה. הוא צופה כי במהלך 10 הימים הקרובים תערוך המדינה 10,000 בדיקות ביום.

הנחיות ההסתגרות בבית של המדינה בתוקף עד ה- 7 באפריל. הצו מחייב את התושבים להישאר בביתם ולא לצאת למעט לצרכים חיוניים או פעילויות עסקיות. כינוס של 10 אנשים ומעלה אסור על פי הצו, בדומה להנחיות בארץ.

לשליחת עדכונים, סרטונים, תמונות ומידע על התפשטות נגיף ה'קורונה' בחו"ל - שלחו אלינו ל'דסק כיכר השבת': Desk@kikar.co.il

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר