תמונת מצב מחרידה

הנתונים: כמה חולי קורונה ישנם בריכוזים החרדיים

פילוח של מקום מגוריהם של חולי הקורונה בישראל, מתוך הנתונים הרשמיים של משרד הבריאות, מגלה כי כאלף חרדים - לפחות - נדבקו עד כה בנגיף • בני ברק חוצה את קו ה-500 (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הנגיף - בציבור החרדי בישראל: עוד ועוד בדיקות קורונה שנערכות לחרדים מעלות תוצאות חיוביות, ומספר החולים במגזר מצטבר ועולה.

פילוח של נתוני משרד הבריאות, לפי ערים וישובים, מעלה את מקום המגורים של החולים, ומהם נחשפת תמונת המצב המחרידה, כאשר לפחות 1000 חולים חרדים נמנו עד כה.

בתוך כך, קונטיינר המכיל מקרר גופות, לאחסון עתידי של נפטרים מהנגיף הוצב היום בבית הלוויות שמגר בירושלים, ממנו כבר יצאו כמה הלוויות של חולים שלא שרדו את הנגיף.

כל זה מצטרף לנתוני החולים שחשף אמש יואב אבן, כתב הבריאות של 'חדשות 12', לפיהם בבית החולים שניידר, 50 אחוז מחולי הקורונה המאושפזים הם מהמגזר החרדי, ב'שיבא' הם מהווים 60 אחוזים ב'טיפול נמרץ' ו-50 אחוזים בשאר המחלקות, ב'שערי צדק' בין 50 ל-60 אחוזים וב'הדסה' - כ-40 אחוזים מחולי הקורונה הינם חרדים.

המצב בבני ברק, העיר בה קצב ההדבקה בנגיף פי ארבעה מביתר ערי ישראל, הוגדר על ידי פרופ' גבי ברבש כ"תואם איטליה", ובשל כך נפוצו אמש שמועות על כוונת להטיל עליה סגר.

המצב במודיעין עילית (באדיבות חדשות 12, מתוך 'מהדורה ראשונה')

ואלו הנתונים המלאים, אותם פותחים הערים בהן אופי האוכלוסייה מובהק כחרדי:

בני ברק: 508
אלעד: 59
ביתר עילית: 33
מודיעין עילית: 33
קרית יערים: 30
כפר חב"ד: 28
מיצד: 17
עמנואל: 7
ירושלים: 573
בית שמש: 57
אשדוד: 70
צפת: 19
נתיבות: 13
רכסים: 3
ערד: 7
יבניאל: 4

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר