עונים לשאלות

בהריון וחוששת מהנגיף? המיילדת מ'הדסה' עונה • צפו

לאחר שגולשות 'כיכר', העבירו שאלות על ההריון שלהן. המיילדת הראשית של 'הדסה הר הצופים', עונה על השאלות ומסבירה איך מתמודדים עם האתגרים בבטחה ב'הדסה' • צפו (הריון TV)

(ניהול אולפן: יוחנן בלייך)

כל אחד ואחת מהגולשים, יש לו במשפחה מישהו בהריון, הנגיף שמשתולל בחוץ, גורם ללחצים ופחדים גם אצל אנשים רגילים ובריאים, ועכשיו תחשבו מה זה עושה לנשים בהריון.

השאלות שיש לנשים או למשפחותיהן, הן רבות, גם אישה שיולדת בפעם החמישית ומורגלת בלידות, עכשיו כל המצב השתנה והנשים אבודות.

לצורך כך, 'כיכר השבת', פנה אל בית החולים הגדול והמקצועי בישראל - 'הדסה', כדי לשמוע, לחקור ולהבין היטב עבור הנשים ובני המשפחות שלהן.

בית החולים 'הדסה', ידוע בטיב הרפואה האיכותית הניתנת ליולדות - בפרט לאלו המשתייכות למגזר שלנו - המגזר החרדי, שיש להן צרכים מיוחדים המותאמים לאורח החיים החרדי.

פנינו אל המיילדת הראשית של בית החולים 'הדסה הר הצופים', הגברת אלישבע לוין, והיא נעתרה לבקשתנו - אתן הגולשות שלחתן את השאלות ואנחנו הפנינו את השאלות אליה בכדי שתשיב.

השו"ת עם המיילדת הראשית

בפתח השיחה הבהירה הגברת לוין, כי בית החולים 'הדסה הר הצופים', הוא הכי בטוח בשביל היולדות, מכיוון שהן אינן מתערבבות עם שאר החולים ועשו בשבילן כניסה נפרדת. כך שכל החששות להידבקויות בבתי החולים לא קיימים ב'הדסה הר הצופים'.

"אישה מחכה תשעה חודשים להגיע לרגע המיוחד הזה והיא לא ציפתה שהיא תגיע ליום המיוחל עם תקופה מורכבת כזו, לכן אנחנו מנסים לעשות לה הכי טוב ונוח שיש, היולדת תכנס דרך כניסה נפרדת והיא פוגשת מילדת ששואלת אותה על תסמיני קורונה או כל תסמין נשמתי, כדי לתת יחס מיוחד ולבדוק שכל מי שנכנסת לא תזיק ליולדות האחרות".

תוך כמה זמן משתחררים יולדות?

"בדרך כלל אפשר תוך 48 שעות, אך בשל המצב הרגיש של היום אנחנו משחררים את היולדת - 36 שעות אחרי שהיא ילדה".

מה עם סוגיית הליווי? אתם מאפשרים רק לאדם אחד, ואיך אתם בודקים אותו, והאם דולה נחשבת כמלווה?

"זו שאלה באמת רגישה, אנחנו מאפשרים להגיע רק עם מלווה אחד או אחת. כמובן, שמדובר רק על אנשים בריאים שלא היו נזקקים לבידוד. האישה צריכה להחליט מה היא מעדיפה את בעלה או את הדולה, אי אפשר להיכנס שני מלווים, גם בליל סדר לא יתאפשר יותר ממלווה אחד".

אישה שנמצאת בחודש שביעי, וכל הבדיקות שלה היו תקינות, האם כדאי שהיא תישאר בבית ולא תלך לבדיקות?

"זו שאלה נכונה, והתייעצתי עליה עם מנהל חדר הלידה הוא אמר דבר כזה: יש אפשרות לעשות אולטרסאונד ואז להמשיך את הביקורת דרך הטלפון ולא חייבים להגיע פיזית למרפאה. יחד עם זאת חשוב להמשיך את המעקב"

לאישה בהריון עדיף להישאר בבית?

"אין סיבה שלא ילכו לעבודה - במידה ומקפידים על כל הכללים במקום העבודה".

התינוק יכול להידבק בנגיף?

"דרך הרחם, לא הוכח שיש הדבקה בנגיף, אחרי הלידה יכול להיות הידבקות. ולכן אישה שבאה עם תשובה חיובית על הקורונה, אז יפרידו בינה לבין התינוק.

הלחץ בעקבות הנגיף יכול להזיק לעובר?

"התשובה היא חד משמעית, זה לא יכול להזיק להריון. אך תמיד טוב לאישה להיות רגועה בהריון. אישה בהריון לא יכולה להידבק יותר מאדם אחר - מהנגיף".

אישה שנמצאת בחודש 9, מומלץ לה לעשות זירוז, כדי שתלד בזמן שהיא בריאה?

"אנחנו לא ממליצים על זירוז בכלל, אנחנו לא חושבים שזה טוב עבור התינוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר