לעצור את ההתפשטות

שר הפנים דרעי: "נוציא מהר חולי קורונה מהישובים החרדים"

החלטה משמעותית שהתקבלה היום קובעת, כי משרד הפנים, בתיאום עם פיקוד העורף, ירכז העברת חולי קורונה ומבודדים מיישובים חרדים וערבים, ל'מלוניות' שמיועדות לכך (אקטואליה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
בדיקת חום. אילוסטרציה (צילום: דוברות 'הדסה')

בהמשך למינויו של שר הפנים אריה דרעי ל'פרויקטור' מטעם הממשלה, במאבק נגד התפשטות נגיף הקורונה ביישובים החרדים והערבים, נערכה היום (שני) ישיבה בעניין, בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הפנים דרעי, שר הבריאות יעקב ליצמן, שר הביטחון נפתלי בנט, שר האוצר משה כחלון וגורמי המקצוע.

בישיבה זו נפלה החלטה משמעותית, הקובעת כי משרד הפנים, בתיאום עם פיקוד העורף, ירכז העברת חולי קורונה ואנשים שהוכנסו לבידוד ביישובים החרדים והערבים ל'מלוניות' שמיועדות לכך.

הנימוק שהושמע בישיבה, העומד מאחורי צעד זה, הוא ההכרח למנוע את המשך ההדבקה בנגיף, בדגש על אוכלוסיות מוחלשות. לשם כך יעבוד משרד הפנים בתיאום עם הרשויות המקומיות, עד למימוש התכנית המלאה.

"אנחנו כבר עמוק בעבודה", פירט דרעי: "אנחנו פועלים בתיאום עם משרד הבריאות לקבלת המידע על החולים והמבודדים ברשויות המקומיות. המטרה היא להוציא את חולי הקורונה והמבודדים למלוניות, בכל הדרכים".

פרופ' רהב: היחס לדתיים כבעלי סיכון גבוה - כי אין משמעת

שר הפנים הזכיר, כי "במגזר החרדי והערבי ישנן משפחות מרובות ילדים ומשפחות מוחלשות רבות. ,לכן אנחנו פועלים מהר כדי לבודד את החולים ולמנוע התפשטות. זו המשימה, ואנחנו פועלים בכל הכוח לבצעה".

יצוין, כי כבר אתמול נשכרו בתי מלון ומבנים בירושלים ובבני ברק, לשם העברת מבודדים אליהם.

כזכור, מוקדם יותר פילח 'כיכר השבת' את נתוני משרד הבריאות, לפי ערים וישובים, פילוח שחשף את תמונת המצב המחרידה, כאשר יותר מ-1000 חולים חרדים נמנו עד כה.

המצב בעיר בני ברק, לדוגמה, הוא שקצב ההדבקה בנגיף הינו פי ארבעה מביתר ערי ישראל. בשל כך אף ביקש שר הבריאות להטיל עליה סגר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר