הקורונה משתוללת

ארה"ב: מעל 3000 מתים ו-164 אלף חולים

הנגיף מכה בארה"ב שם מדווח הלילה על 3008 קרבנות ומעל ל-164 אלף בני אדם שחלו בקורונה. הממשל נאבק בהידבקות כשטראמפ מכריז כי שלושים הימים הבאים קריטיים (עדכונים)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: הבית הלבן)

נגיף הקורונה מכה בעוצמה רבה בארה"ב, שם מספר המתים במגיפה עומד כבר על מעל ל-3000. יותר מאלף מהם בשלושת הימים האחרונים. זאת מתוך כ-164 אלף בני אדם שנדבקו בנגיף הקטלני, פי שתיים ממספרי ההדבקה הרשמיים בסין שעומדים על פחות מ-82 אלף בני אדם.

על פי הדיווחים בתקשורת האמריקאית, מוקד ההידבקות המרכזי הוא באזור העיר ניו יורק, אך גם בניו אורלינס, דטרויט וערים נוספות מדווחים על עלייה מבהילה במספר החולים. חולים נמצאו בכל 50 המדינות של ארה"ב.

בתדרוך לעיתונאים בבית הלבן הלילה (שלישי), אמר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, כי יותר ממיליון אמריקנים עברו בדיקת קורונה וקרא לאזרחים להישמע להנחיות "הריחוק החברתי". טראמפ ציין כי "30 הימים הקרובים יהיו זמן מאתגר וחשוב". התדרוך נערך במדשאת הבית הלבן, זאת כדי להיות באוויר הפתוח.

ד"ר דברה בירקס, שעומדת בראש הצוות המיוחד שהקים הבית הלבן למאבק בנגיף, הציגה לטראמפ תחזית שחורה במיוחד לפיה ייתכן, כי 200 אלף בני אדם ימותו מקורונה ברחבי ארה"ב. לפי התחזיות, השיא במקרי התמותה במדינה יגיע עוד שבועיים. "אותה תחזית מראה כי אם נישמע להנחיות, נוכל להציל חיים של יותר ממיליון אמריקנים", אמר הנשיא.

טראמפ הוסיף: "לכל אחד מאיתנו יש תפקיד כדי לנצח במלחמה הזו. כל אזרח, משפחה ועסק יכול לעשות את ההבדל בעצירת הנגיף - זו המשימה הפטריוטית המשותפת של כולנו".

עוד הודיע הנשיא האמריקני, כי לצד המאבק של ארה"ב בנגיף, מדינתו תשלח מכונות הנשמה לאיטליה, צרפת, ספרד ומדינות נוספות באירופה שמתמודדות עם הקורונה במטרה לעזור להן במאבקן. לדבריו, הוא שוחח עם ראש ממשלת איטליה ג'וזפה קונטה שארצו סובלת קשות ממחסור במכשירי הנשמה והודיע לו כי ארצות הברית תשלח למדינה ציוד רפואי בשווי 100 מיליון דולר. "יש לנו ציוד מיותר, נוסף, שאנחנו לא צריכים. נשלח את זה לאיטליה, הם שמחים על כך", אמר טראמפ.

כאמור, המדינה שספגה את המכה הקשה ביותר היא ניו יורק שם גם נפטרו יהודים רבים מהנגיף. מושל ניו יורק, אנדרו קואומו קרא אתמול לרופאים ומומחים מרחבי ארה"ב להגיע לניו יורק, ולסייע לבתי החולים להתמודד עם נגיף הקורונה.

ביממה האחרונה מספר המתים בניו יורק עלה מ-965 ל-1,218 ומספר הנדבקים הגיע מ-59,513 ל-66,487 בני אדם. קואומו קרא לאחדות ולשיתוף פעולה חוצה מפלגות במלחמה נגד הקורונה.

המאבק המרכזי כרגע בעולם, בהיעדר תרופה לנגיף הוא ייצור מספיק מכונות הנשמה שיכולות להציל את חייהם של החולים. מי שהתגייסו לעניין הן יצרניות הרכבים פורד בארה"ב ומרצדס האירופאית. "פורד" הודיעה כי בתוך מאה ימים היא תייצר 50 אלף מכונות הנשמה במפעל שלה במישיגן, בשיתוף פעולה עם חברת ג'נרל אלקטריק. לפי החברה, למכונות ההנשמה שתייצר יש עיצוב פשטני שמבוסס על לחץ אוויר והן לא זקוקות לחשמל. העיצוב, נמסר עוד, קיבל את אישור ה-FDA (מנהל המזון והתרופות האמריקני) ויוכל לתת מענה לצורכיהם של החולים בקורונה.

גם חברת מרצדס הודיעה כי פיתחה מכשיר שיאפשר הנשמה לחולים קלים, מבוסס למעשה על מכשיר סיפאפ (CPAP) קיים המשמש בדרך כלל לטיפול בדום נשימה בשינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר