איש הח"ק חושף

הזוועה: 'יש כאן גופות על גבי גופות, ומנסים להסתיר את זה'

המציאות באזורים החרדיים של ברוקלין הולכת ומתבררת כמחזה אימים ממשי: בכיר ב"חברה קדישא" המקומית פורס את תמונת המצב בכל שכונה, וחושף שיש מי שמנסה להסתיר, וגורם לסכנה (חרדים)

אריאל ליבא | כיכר השבת |
הובלת גופת נפטר חרדי מהנגיף בברוקלין (צילום מסך: מתוך טוויטר)

גורם בחברא קדישא 'שומרי הדת' בברוקלין, שעסוק מאוד בימים אלו בטיפול בגופות נפטרי נגיף הקורונה, בשכונה בה מתגוררים עשרות אלפי משפחות חרדיות, מתאר בשיחה ל'כיכר השבת' את ממדי המגפה, שעושה שמות בכל הקהילות. לדבריו, ישנם שכונות בהן דואגים בכוונה להסתיר את הנתונים הקשים.

המציאות המחרידה, כפי שמסופרת מפיו, סותרת את השמועות השגויות כי הווירוס הקטלני פוגע רק באנשים מבוגרים, ומחדדת את החובה להישאר בבתים בכל מקום, לאחר שהעובדה כי בארה"ב לא נהגו כך תחילה, היא שהובילה לתוצאה הקשה והבלתי נתפסת כעת שם.

וזו תמונת המצב החמורה, נכון לאמש (שני), במחוזות הבאים בברוקלין: בורו פארק עם 55 נפטרים, בקראון הייטס 21, כך גם בוויליאמסבורג - 21 חללים חרדים מנגיף הקורונה. כל זאת מלבד האסונות הרבים בלייקווד שבניו ג'רזי, ונפטרים נוספים בסיגעט, ב'קרית יואל' במונרו, בשיקגו ובלוס אנג'לס.

בורו פארק

"היו 45 מתים בין יום שישי ליום ראשון. בראשון היו עוד עשרה, ומגיעים כל הזמן עוד נפטרים. היום (שני) היו קרוב ל-15 נפטרים. הנפטרים בשכונה הזאת הם מכל החוגים והעדות: ספרדים, ליטאים. מכל הסוגים".

"בכלל, אני נכנס לבתי החולים כשאני הולך לקחת את הנפטרים, וזה נורא ואיום: יש גופות על גבי גופות, זה ממש נורא ואיום. אי אפשר להבין את זה. אני לא יודע למה, אבל מסיבה כלשהי מנסים להשתיק את זה. לא לפרסם. לא רוצים לזרוע פחד... לכן אנשים מסתובבים ומתנהגים כמו שהם מתנהגים, אני לא מאשים אותם...".

וויליאמסבורג

"הייתי אתמול בבוקר בבית הלוויות המקומי, והבן אדם שם אמר לי שרק הלילה יש לו קרוב ל-15 נפטרים. בדרך כלל בית הלוויות שם לוקח נפטרים מסאטמר, מויז'ניץ, מכל החסידויות הקטנות ההונגריות, כך שהמתים לאו דווקא מקהילת סאטמר המתרכזת בעיירה זאת".

יתומי הרב ליפא פרידריך בן ה-39 ממונסי, על קברו (צילום: מתוך פייסבוק)

"הם מאוד לא רוצים שיידעו כמה מתו, כדי לא להפחיד את הציבור, כך שאף אחד לא יודה שאלו המספרים. יגידו 'סתם זקנים שנפטרים, שהיו חולים', אבל אני יודע בפירוש; ראיתי את תעודות הפטירה, ובכולן כתוב שמתו מקורונה. אני ראיתי, בעיניים שלי".

קראון הייטס

"עשרה נפטרים עד יום ראשון, וביום שני כבר עוד 11. יש הרבה שבין החיים למוות, השם ישמור. האנשים הצעירים מתחילים להבריא, זה מתחיל קצת להסתדר, אנשים מתחילים להתאושש, אבל הזקנים שקיבלו את זה, נמצאים ממש בין החיים למוות. זה לא משחק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר