בלימת ה'קורונה'

600 חיילים החלו לסייע לשוטרים; 2,941 דו"חות כבר חולקו

מאות חיילי צה"ל הצטרפו הערב לשוטרים הפרוסים ברחבי הארץ, במאמץ לבלימת התפשטות נגיף ה'קורונה'. עד כה חולקו 2,941 דו"חות ונפתחו 135 תיקים פליליים. צפו (בארץ)

(צילום: דוברות המשטרה)

בשעות האחרונות (שלישי) הצטרפו מאות חיילי צה"ל לשוטרי משטרת ישראל הפרוסים ברחבי הארץ במאמץ לבלימת התפשטות נגיף ה'קורונה'.

במשטרה מציינים כי המאמצים לאכיפת התקנות לשעת חירום בהתאם למדיניות הממשלה מחייבים פריסה רחבה של כוחות במרחב הציבורי, במטרה לצמצם את שהייתם של אזרחים ולאכוף הפרות של ההנחיות.

במהלך השבועות האחרונים, תוגברו כוחות השיטור תוך שימוש בכלל יחידות המשטרה ומכפילי כוח נוספים בהם פקחים המסייעים במאמץ האכיפה. בהתאם להחלטת הדרג המדיני, הערב תוגברה המשטרה בלמעלה מ-600 חיילי צה"ל שיפעלו לצד עשרות אלפי שוטרי משטרת ישראל ומשמר הגבול הפועלים ברחבי הארץ, זאת במטרה לאפשר את הרחבת הנוכחות המשטרתית ולחזק את המאמץ הלאומי לבלימת התפשטות הנגיף.

חיילי צה"ל פועלים בצמוד לשוטרים בכוחות משותפים, בפרט לצורך נוכחות ובולטות וביצוע חסמים יזומים במרחב הציבורי בלבד. הפעילות תתבצע כך שהחיילים יעסקו באבטחה או בסיוע לשוטר במקרים חריגים, בעוד שהשוטר יבצע את פעילות ההסברה, הפיקוח והאכיפה מול האזרחים.

התגבור של חיילי צה"ל את משטרת ישראל, יאפשר למשטרה להרחיב את הנוכחות המשטרתית ואת פעילות האכיפה באותם המוקדים בהם יש הפרות חוזרות ונשנות ואי ציות להנחיות.

המשטרה מציינת כי עד כה נפתחו במשטרה 135 תיקים פליליים הקשורים להפרות הבידוד. בנוסף, נפתחו 40 חקירות בגין מקרים שונים של הפצת מידע כוזב.

כמו כן עד כה נרשמו 2,941 דו"חות:

  • הפרת חובת בידוד - 110 דוחות.
  • הפרת חובת דיווח למשרד הבריאות על חובת הימצאות בבידוד - 8 דוחות.
  • סירוב להוראה על פיזור התקהלות אסורה - 240 דוחות.
  • הפעלת עסק/מקום בניגוד לתקנות - 249 דוחות.
  • יציאה אסורה למרחב הציבורי למטרה או פעולה שבניגוד לתקנות - 3,134 דוחות.
  • שהייה במרחב הציבורי במקום שנאסר בתקנות - 553 דוחות.
  • איסור תפילה מחוץ לבית המגורים במקום שאינו פתוח - 26 דוחות.
  • הפעלת תחבורה ציבורית בניגוד לתקנות – 3 דוחות.

בנוסף, מדי יום מבקרים השוטרים אלפי מחויבי בידוד בכדי לוודא כי הם מקיימים את חובת הבידוד, כשעד כה ביקרו השוטרים כ-57,111 מחויבי בידוד בכל רחבי הארץ.

בימים האחרונים ביקרו שוטרים בכל רחבי הארץ גם באלפי בתי עסק שונים, בתי כנסת, בשווקים, במרכזי הקניות, פארקים, חופי ים וכיו"ב, כשמרבית בעלי העסקים והאזרחים, קיימו והקפידו על ההנחיות במלואן. המשטרה סגרה עד כה 67 בתי עסק באמצעות צווים בגין הפרת התקנות באופן בוטה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר