קרב גרסאות

צפו: עיריית בני ברק פירקה את מתחמי בדיקות הקורונה

בזמן שבוחנים סגר על העיר, ולמרות מספר חולי הקורונה הגבוה, החליטו בעירייה לפרק את מתחמי הבדיקות של קופות החולים בהנחיית משרד הבריאות • מדוע? קרב גירסאות (ארץ)

(צילום: חדשות הערב, כאן 11)

עיריית בני ברק פירקה בשעות הצהריים (שלישי) את מתחמי הבדיקות לגילוי חולי קורונה שהקימו קופות החולים, בהנחיית משרד הבריאות, ברחבי העיר.

משרד הבריאות עדכן כי "על פי הנחיית שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן, הורה מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב לקופות החולים על פתיחת 4 סניפים בבני ברק לטובת דיגום וטיפול בחולים שסובלים מתסמינים של נגיף קורונה: חום מעל 38 מעלות או שיעול או קושי בנשימה. ההגעה לסניפים הינה בתיאום מראש בלבד".

אך כאמור, המתחמים פורקו על ידי עיריית בני ברק. בכיר במערכת הבריאות מתח ביקורת חריפה, וצוטט ב'כלכליסט' אומר: "אנחנו מסתכנים והם עושים מה שהם רוצים - מעל המדינה ומעל החוק".

מדוע פורקו המתחמים?

יש הטוענים כי עובדי העירייה במקום הסבירו כי מדובר באוהלים שנבנו ללא רישיון. אך מנכ"ל העירייה טוען כי הם מסכנים חיי תושבים.

במכתב ששיגר מנכ"ל העירייה שמואל ליטוב, הוא מציין את צפיפות האוכלוסין בעיר בני ברק שאיננה בגדר סוד. "מדובר במגורים בתא השטח הצפוף ביותר אולי במדינת ישראל כולה, על כל המשתמע מכך, כאשר סכנת ההדבקה הופכת למוחשית כפי שעיננו רואות", כותב ליטוב.

במכתב מוחה המנכ"ל על חוסר תיאום מול המערכת העירונית. "למרבה התסכול, שוב אנו נחשפים באמצעות הודעות דוברות וקולות הלמות פטישים בשטח, על הוראה והנחייה להקמתם של מתחמי בדיקות בסניפי קופות החולים בריכוזי המגורים ההומים ביותר בעיר. המשמעות לכך פשוטה: חיכוך יומיומי של אלפי שכנים (לעיתים באתו בניין מגורים), מגע כמעט ישיר עם אוכלוסייה רבה הכוללת אלפי ילדים, אוכלוסיות בסיכון ללא מגן וללא הצדקה".

ליטוב מציין כי יש בעיר שטחי ענק באזורים מבודדים ונטולי סיכון, כפי שאכן פעלה הרשות במתחם ה'דרייב אין' המשותף עם מד"א, שמוקם במתחמי אזור התעשייה בצפון העיר.

בהתאם לכך הורה המנכ"ל על עצירה מיידית וזאת "עד לתיאום מוחלט מול הרשות מתחמים ראויים ומוסכמים למען בריאות התושבים, כאשר אנו כרשות נגבה אותם ונסייע להם בכל מה שיידרש, בכל שעה ובכל עת באופן הדחוף והמואץ ביותר".

יצוין כי לאור מספר החולים הגבוה וההידבקויות בעיר, בשעות אלו בוחן היועץ המשפטי ממשלה, אביחי מנדלבליט את ההוראה על סגירת בני ברק.

כפי שדיווחנו, את הדרישה להטיל סגר על העיר, העלה שר הבריאות יעקב ליצמן בשיחה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שלא התנגד ליוזמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר