'קורונה' בעיר החרדית

לפני הטלת 'סגר'? המשטרה בודקת את הנכנסים לבני ברק

המשטרה הקימה מחסומים בכניסות לבני ברק ושוטרים בודקים תעודות זהות ומתשאלים את הנהגים על בואם לעיר • היום, אותרו בעיר דירה שהפכה למדרשה ובית כנסת שפעל בניגוד להנחיות (חרדים)

השטרים בכניסה לבני ברק, הערב (צילום: באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

המשטרה הקימה היום (שלישי) מחסומים בכניסות לעיר בני ברק ושוטרים החלו לתשאל את הנכנסים לעיר לפשר בואם ולבדוק תעודות זהות.

פעילות המשטרה בבני ברק, היום (צילום: דוברות המשטרה)

לפי הדיווח ב-ynet, מדובר ב"מחסומים נושמים" בהם בודקים השוטרים מי מבקש להיכנס לעיר, כאשר לתושבים מאפשרים להיכנס אך מי שאינו תושב העיר - נשאל למטרת בואו לבני ברק.

בנוסף, בודקים השוטרים במסופים, האם מישהו מהבאים לעיר אמור להיות בבידוד.

בתוך כך, ראש עיריית בני ברק, אברהם רובינשטיין, התייחס הערב לראשונה מהבידוד בו הוא שוהה, לאפשרות של הטלת סגר על העיר ואמר כי "אי אפשר לבנות כלא חדש. כלא בני ברק. המציאות לא תאפשר. התושבים לא יעמדו בזה וההמלצה הזו רק תיצור אפקט הפוך. אסור להפוך את בני ברק לגטו, הסגר לא ירפא את המחלה".

ראש עיריית בני ברק נגד הטלת סגר (צילום: דוברות)

הבוקר, דיווח משרד הבריאות כי בעיר בני ברק לבדה התגלו עד כה 571 חולים בנגיף הקורונה, ובסך הכל כל נבדק שלישי בעיר התגלה כנשא של הנגיף.

במהלך היום פעלו שוטרים לפזר מנייני תפילה ומנעו התקהלויות באמצעות חלוקת דוחות על הפרת תקנות משרד הבריאות.

מחסום בכניסה לבני ברק, הערב (באדיבות המצלם)

ברחוב רבי עקיבא איתרה המשטרה עשרות אנשים המזוהים עם 'הפלג' כשהם לומדים יחד בבית כנסת. הם הוצאו מהמקום ועשרה מהם קיבלו דוחות.

במשטרה ציינו כי במסגרת הפעילות המשטרתית, גם היום הוקמו מחסומי משטרה ברחבי מרחב דן והשוטרים המשיכו לעסוק בהסברה לציבור וכן בקיום בקרות בבתי עסק ובבתי כנסת ופיקחו על שהיית מבודדים בבידוד, הכל למען בריאות הציבור".

שוטרים בבני ברק, היום (צילום: דוברות המשטרה)
שוטרים בבני ברק, היום (צילום: דוברות המשטרה)

בנוסף, מדווחת המשטרה כי איתרה דירה אשר הוסבה למדרשה. שוטרים שהגיעו למקום עיכבו לחקירה את בעל הדירה אשר ניסה להימלט מהשוטרים ונעצר. עוד איתרו השוטרים בית כנסת שפעל בניגוד להנחיות. בית הכנסת נסגר והנוכחים בו קיבלו דוחות בגין הפרת הצו.

גם בשכונת מאה שערים בירושלים ובשכונת רמת בית שמש ב' בבית שמש, פעלו השוטרים למנוע התקהלויות וחילקו עשרות דוחות.

דירה שהפכה למדרשה (צילום: דוברות המשטרה)
ההוראות בכניסה (צילום: דוברות המשטרה)

לפי הדיווח ב'חדשות 12', ביומיים האחרונים חולקו במאה שערים 102 דוחות, בבית שמש 70 דוחות ובבני ברק 60 דוחות. סך הקנסות עומד על כ-650 אלף ש"ח.

בתוך כך, ב'וואלה! NEWS' דווח כי חיילי צה"ל ששולבו ככוח עזר לצוותי מד"א הפועלים בבני ברק, התבקשו להסיר את המדים הצבאיים, וזאת מחשש שגורמים קיצוניים יפעילו אלימות כנגדם.

שוטרים בבני ברק, היום (צילום: דוברות המשטרה)

לפי הדיווח ב'וואלה', אחד החיילים העלה תמונה שלו בה הוא מצולם במדי מד"א, ומפקדיו הודיעו לו כי הוא ייענש על כך.

בדובר צה"ל הסבירו כי השבוע אירעה תקרית אלימה כלפי חיילות שהוצבו בעיר ובשל כך הוחלט כי חיילות לא ייכנסו למוקדים חרדיים וחיילים ילבשו מדי מד"א.

בנוסף, הבהירו בצה"ל כי "מדובר בטעות בשיקול הדעת של מפקדי החיילים בשטח שכבר תוקנה, והצוותים שבו לנוע כאשר הם לבושים במדי צה"ל בלבד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר