מנצחים את הנגיף

בתי מדרש נסגרו? מסיימים את הש"ס בבית!

בימים אלו, בהם נסגרו בתי הכנסת ובתי המדרש על מנת למנוע את המשך התפשטות נגיף הקורונה, זה הזמן לדאוג שלא נפחית בלימוד התורה • הצטרפו למיזם המרגש (חרדים)

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

נגיף הקורונה, המכה שמות בארץ ובעולם ורבים חללים הפילה גם בקרב שלומי אמוני ישראל, גרמה גם להפסקת קול התורה שנשמע ברמה בבתי המדרשות, היכלי הישיבות הקדושות והכוללים.

אך קול התורה לא נדם. רבים ממשיכים להקפיד על סדר לימודיהם בבתים, בחברותות טלפוניות או באמצעים טכנולוגיים אחרים. תמונות מרגשות אף הראו אנשים היושבים בחצרות הבתים, במרחק של יותר מ-2 מטר זה מזה, ושקועים בד' אמות של הלכה.

אך כדי לזכות בהגנה של 'תורא מגנא ומצלא', הורו גדולי ישראל להתאמץ מעבר לחוק הלימודים הקבוע, ולהוסיף בלימוד התורה הקדושה.

'כיכר השבת', האתר החרדי הגדול בעולם יחד עם רשת הכוללים 'עיתים', נרתמו למיזם משותף על מנת להגדיל תורה ולהאדירה: לסיים את הש"ס כולו, ביום אחד.

מיזם דומה שנערך בעבר, זכה להצלחה מרשימה כאשר רבבות יהודים התאספו לבית המדרש הגדול בעולם, שנפתח ליום אחד בבנייני האומה בירושלים.

נלחמים בקורונה! הגר"ד לאו: "נזכה שתפסח מעלינו המגיפה"

הפעם, בשל הגבלות משרד הבריאות נגד הקורונה, סדר הלימוד ייערך בכל העולם כולו, כאשר יהודים מארץ הקודש, מארה"ב ומאירופה, יתאחדו ביום אחד, כאיש אחד בלב אחד, ללימוד משותף איש איש מביתו.

למרות הצער הגדול שיש בסגירת היכלי התורה, חשוב לזכור כי חז"ל נתנו מעלות מיוחדות ללימוד התורה הקדושה בבית, ואף קבעו כי היא מגינה על יושבי הבית בה היא נלמדת. "כל בית שנשמעין בו דברי תורה בלילה, שוב אינו נחרב (עירובין, יח:).

ביום ראשון, י"ח ניסן, ג' דחול המועד פסח, יעצרו אלפי יהודים מכל רחבי העולם את כל עיסוקיהם, יתפנו מהמשך המעקב אחרי הנעשה בעולם ויפסיקו לבדוק מה קורה עם הקרונה. כעת, הם מתאחדים יחד עם גיבורי החיל הלומדים דפי גמרא, ומסיימים יחדיו את הש"ס ביום אחד.

רוצים גם אתם להימנות עם הזוכים להגנת התורה? לחצו כאן, רכשו את מספר הדפים שברצונכם ללמוד - ובאותה שעה, תתיישבו לסדר הלימוד הייחודי יחד עם אלפים מישראל - עד לצפייה המשותפת במעמד סיום הש"ס.

אל תרשו לעצמכם להישאר מאחור! לחצו כאן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר