האזינו למסר

מרן הגר"ח: "אם ילמדו תורה, תיעצר המגיפה"

משגיח ישיבת ארחות תורה, הגר"ח מישקובסקי, הקליט לתלמידיו מסר ששמע ממרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי, לפיו לימוד התורה - הוא שינצח את הקורונה (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
האזינו ל'משגיח' (תמונה, ארכיון: באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

משגיח ישיבת אורחות תורה, הגר"ח מישקובסקי, העביר היום (רביעי) מסר מוקלט לתלמידיו ולבוגרי הישיבה ממרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי. "אם ילמדו תורה - תיעצר המגיפה", נאמר בו.

"אני נרגש ונפעם מדברים ששמעתי ברגע זה", פתח המשגיח את דבריו: "שאלתי את נאמן ביתו של מרן, הרב גדליה הוניגסברג, האם יש לו מילה עם מרן שר התורה, והוא אמר לי שהוא שאל אותו 'כל העולם בפחד, מה אנחנו עושים?' וענה לו מרן בזה הלשון: 'ילמדו תורה - תיעצר המגפה'".

יתומים על קבר אביהם שנפטר מהנגיף (צילום: מתוך פייסבוק)

הרב מישקובסקי הוסיף ופירט: "בידינו הדבר; בואו נעצור את מלאך המוות. נחזור על מה שאמר רבי ברוך דב דיסקין (ראש ישיבת ארחות תורה): כתוב שמלאך המוות נתן למשה רבינו את הסוד, שקטורת עוצרת מגיפה. זה היה נגד עצמו, אז למה הוא עשה את זה? מסביר הבן איש חי כי הוא התכוון לרעתנו... אם לא היה אומר את זה, יהודי היה מחזיק בדף גמרא, ומלאך המוות לא היה יכול לעשות כלום".

"מלאך המוות נתן להם את הקטורת, במקום ללמוד; לחפש את הכהן גדול שצריך בגדי כהונה, ובינתיים המלאך ממשיך לבצע את זממו".

המשגיח סיים: "אני מתחנן; מרן אומר תלמדו תורה - תיעצר המגיפה. נהיה השליחים, תהיה לנו את הזכות לעצור את המגיפה מעל כלל ישראל. עוד דף ועוד דף תורה, ומתוך הדחק זו זכות הרבה יותר גדולה".

האזינו למסר

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר