"יהיו הרבה מאוד מתים"

הערכה: 38% מתושבי העיר בני ברק, כ-75,000 איש - חולים

מנתוני קופות החולים עולה כי רבים מתושבי העיר נמנעים מבדיקות קורונה לפני חג הפסח • פרופ' רן סער התריע בדיון בכנסת: "נמצא את עצמנו עם הרבה מאוד מתים בבני ברק אם לא ניערך" (חרדים)

מרפאה בירושלים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הקטסטרופה הבריאותית בעיר בני ברק העסיקה היום (חמישי) את הוועדה לענייני קורונה שערכה דיון בנושא בכנסת. מנכ"ל מכבי שירותי בריאות, פרופ' רן סער, העניק הערכה מפחידה.

לדבריו, "מכבי מטפלת במחצית מתושבי בני ברק ולפי אינדיקציות שונות כ-38% מתושבי בני ברק חולים, שזה 75 אלף איש".

הדיון בוועדה (צילום: ערוץ כנסת)

"אני קורא מפה לכל הגורמים האחראיים להציב משטרה שם לקראת ערב הפסח. אחרת המצב שם ילך ויורע. בני ברק היא עיר עם אחוז אוכלוסייה מבוגרת אחר, נמצא את עצמנו עם הרבה מאוד מתים בבני ברק אם לא ניערך".

יו"ר הוועדה, ח"כ עופר שלח אמר בתגובה כי "לפי עדות קופות החולים הציבור החרדי נרתע מלעבור בדיקות לפני פסח, וההחלטות לגביו בדרג הממשלתי לוקות בחסר ומושפעות משיקולים פוליטיים. ראש הממשלה חייב להתנער מכל שיקול זר ולפעול מיידית, באופן מאסיבי וממוקד, לטיפול בבני ברק".

בדיון עסקו גם בהיערכות בתי החולים. ראש חטיבת המרכזים הרפואיים הממשלתיים, ד"ר ארז און אמר כי "היום כל בית חולים כללי בישראל הוא בעל לפחות שתי מחלקות מיועדות לחולי קורונה".

"אנחנו נערכים לגל הבא, עם עליה במספר המטופלים, בתי החולים הונחו להיערך לכך ששליש ממיטות האשפוז יפונו לטובת חולי הקורונה הקשים. בראייה ארצית מדובר על כ-5000 מיטות אשפוז, כאשר החולים הקלים שפונו ייקלטו בבתי מלון וסידורים אחרים שיוכנו לצורך כך".

הוא הוסיף כי הם "מתכוננים למתאר לפיו רוב מיטות בית החולים יתפסו על ידי חולי קורונה ולכן נערכים לטיפול מהבית בחולים קלים וכן לדחיית טיפול בחלק מהם. אנחנו נערכים על פי נקודת ייחוס מקסימלית, ולכן אנחנו מכינים את עצמנו לאפשרות ששליש מבית החולים ימשיך לעסוק ברפואה רגילה, שליש לטובת חולים לא מונשמים בקורונה, ושליש כן מונשמים עם קורונה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר