כך הפך בחור הישיבה לתלמידו של ג'ו עמאר

סיפורו המרתק של איש החסד, המחנך הרב חיים דהן זצ"ל שנפטר מנגיף הקורונה בארה"ב בגיל 54 בדיוק. כיצד הפך במפתיע לתלמידו של הפייטן הנודע ג'ו עמאר (דיין האמת)

הרב חיים דהן זצ"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

הרב חיים דהן זצ"ל נולד בו' בניסן תשכ"ו לאביו הגאון הרב יצחק יעקב דהן מדייני עיירת מונסי ולאמו הרבנית מרת רחל אסתר למשפחת פרלשטיין.

אביו הגיע בגיל 13 ממרוקו לניו יורק ולמד בישיבת טעלז של הגאון הצדיק הרב מרדכי גיפטר זצ"ל. שחיים התבגר הוא הלך בעקבות אביו ללמוד בישיבת טעלז בקליוולנד ושם הרב גיפטר עורר ועודד אותו לחזור לשורשים והמנהגים של הספרדים.

מכיון שלא ידע והכיר את נוסח התפילות של בני עדות המזרח, הרב גיפטר שכר לו מורה פרטי על חשבונו, לא אחר מהחזן הידוע הפייטן ג'ו עמאר ז"ל, שבאותה תקופה התגורר בארה"ב.

הרב חיים עם הרב גיפטר

כך נפשו נקשרה בנפש ג'ו עמאר והוא למד ממנו את רזי ונוסח הניגונים של התפילה והפיוט, עד שהרב חיים נהיה חזן בחסד עליון בנוסח מרוקו ואף שימש במשך 20 כשליח ציבור בבית הכנסת 'חסד לאברהם' בפלטבוש של הרב לנקרי.

הרב חיים עם ג'ו עמאר

כשהגיע לפרקו, נשא לאישה את מרת רבקה למשפחת קאבסו, מהמיוחסות שבמשפחות הקהילה החלבית בניו יורק, אשר משמשת היום כמנהלת בית יעקב 'דרכי אר"ץ' של הקהילה.

במשך 25 שנה שימש כמלמד בת"ת 'שערי תורה' בברוקלין והעמיד אלפי תלמידים החדיר בתלמידים אהבת תורה ויראת שמים. כמו כן, מסר למעלה ממאה שיעורים בקול הלשון בשפה האנגלית.

בעת חתונת ילדיו

היה פותר בעיות בשלום בית בין איש לאשתו, היכן שכל היועצים היו כבר מתייאשים הוא היה מצליח.

עסק רבות בצדקה וחסד, היה מגייס כספים ליתומים שידם לא הייתה משגת. הטלפון שלו היה פתוח כל הלילה ואפשר היה להשיג אותו תמיד. המוטו שלו בחיים היה, שכל המהות של החיים זה לתת לאחרים.

הרב חיים דהן נפטר מהקורונה הארורה, השלים את שנותיו נולד בו' ניסן תשכ"ו ונפטר בו' ניסן תש"פ. לפני כמה חודשים הוא קנה חלקת קבר בהר המנוחות בירושלים, אבל למרבה הצער, בגלל המגיפה לא יכלו לקבור אותו בארץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר