השלב הבא: שאר הערים החרדיות

החלטה דרמטית: הכניסה והיציאה לבני ברק נאסרו - מיידית

אחרי כמעט אלף חולי קורונה בבני ברק - וההערכה כי המספר גדול בהרבה - החליטו שרי הממשלה כי מעתה והלאה תיאסר הכניסה והיציאה לעיר החרדית - חוץ מבמקרים מיוחדים • כל הפרטים (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
בני ברק, היום (צילום: Yossi Zamir/Flash90)

הממשלה הכריזה הלילה (חמישי) על בני ברק כ'אזור מוגבל', זאת "לצורך שמירה על בריאות הציבור", לאחר שאובחנו בעיר כמעט אלף חולי קורונה, וההערכה היא כי ישנם עוד רבים שנדבקו.

במהלך ישיבת הממשלה אמר מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, לפי דיווח ב'חדשות 13', כי "אחרי בני ברק, נצטרך להטיל סגר גם על אלעד", כשהכוונה היא להחיל בהמשך את ההחלטה גם על הערים מודיעין עילית, ביתר עילית ובית שמש, בהן שיעור התחלואה בקורונה גבוה מאוד.

בעקבות ההחלטה הדרמטית, הכניסה לבני ברק תיאסר לחלוטין, למעט החריגים הבאים: אזרחים המתגוררים בעיר והורשו לצאת ממנה, נציגי ממשלה, גופי הצלה - מד״א, צה״ל, משטרה וכוחות רפואה שונים, עיתונאים, שירותי רווחה ועובדים סוציאליים, אספקת מזון ומצרכים חיוניים.

יציאה מהעיר תיאסר, למעט החריגים הבאים: טיפול רפואי חיוני שלא ניתן להשיג בשטח העיר, הליך משפטי בלתי ניתן לדיחוי, כוחות הצלה - צה״ל, מד״א, גורמי רפואה ומשטרה, הלוויה של קרוב מדרגה ראשונה, העברת קטין מהורה להורה בהסדר משמורת וצורך חיוני אחר שיאושר באופן חריג.

השר לביטחון פנים, על המצב בערים החרדיות (ערוץ הכנסת)

ואלו כלל תקנות שעת החירום שאושרו:

• הוחלט לקבוע חובת בידוד של 14 יום במקום ייעודי לבידוד מטעם המדינה לחוזרים מחו״ל שאין באפשרותם לקיים את תנאי הבידוד בבית מגוריהם או במקום אחר.

• רופא מחוזי או רופא ראשי של קופת חולים רשאי להורות לאדם המצוי בבידוד שאינו חוזר מחו״ל כי ישהה במקום לבידוד מטעם המדינה, אם מצא כי לא ניתן לקיים את תנאי הבידוד בבית מגוריו או במקום אחר.

• תינתן אפשרות להגיש השגה ועתירה כנגד ההחלטות בדבר מקום השהיה בבידוד כאמור.

• המדינה תספק למי שמצוי בבידוד במקום לבידוד מטעם המדינה מוצרי מזון ומוצרי נקיון.

• חוזר מחו״ל או אדם המצוי בבידוד, אשר הפר הוראת רופא לשהות בבידוד מטעם המדינה - עובר עבירה בגינה ניתן להטיל עליו קנס מנהלי בגובה 5000 ש"ח.

• הממשלה תהיה רשאית להכריז על אזורים מסוימים בהם יש אינדיקציות לתחלואה משמעותית וקצב הדבקה גבוה של נגיף הקורונה כ״אזורים מוגבלים״.

כמו כן, הוקמה וועדה מיוחדת בעקבות המצב, בראשות ראש הממשלה נתניהו ובהשתתפות ממלא מקומו שר הפנים אריה דרעי, השר לביטחון פנים גלעד ארדן, שר הבריאות יעקב ליצמן, שר הביטחון נפתלי בנט ושר האוצר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר