שבת הגדול

"בשעה שהציבור מתפללים": כך תכוונו להתפלל עם המניין

בעקבות האיסור לקיים מניינים לתפילות בגלל הקורונה, כך תוכלו לכוון את תפילתכם עם הציבור: מניין מיוחד באישור הממשלה מתפלל בשעות קבועות וכך תוכלו להצטרף איתם מהבית שלכם (יהדות)

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

השבוע הודיע ראש הממשלה על האיסור לקיים תפילות במניין מפאת סכנת התפשטות הנגיף. בעקבות זאת, מתפללים כולם ביחידות בביתם.

פתרון הלכתי מעניין שעלה בימים האחרונים הוא מניין אחד שמתקיים באישור הממשלה ומשודר ברדיו, כשאליו מצטרפים כולם, כל אחד בביתו - ובכך מקיימים את ההלכה שהמתפלל ביחידות, יש לו להתפלל "בשעה שהציבור מתפלל. וראוי לכווין עצמו לשעה זו שמנין מסויים מתפלל בו.

פתרון זה נכון לימות החול, כשאפשר להשתמש ברדיו, אך בשבת אין אפשרות לכך. הרב בנימין חותה, שמפעיל את המניין הייחודי באישור הממשלה המשודר ברדיו, מפרסם את הזמנים בהם הוא יקיים את התפילות במניין תחת ביתו - כפי הנחיות משרד הבריאות - כשהציבור נקרא לכוון את תפילתו לשעת העמידה ל'שמונה עשרה' ובכך לזכות להתפלל "בשעה שהציבור מתפלל".

"תיווצר כאן היסטוריה" טוען הרב חותה, "שלא היתה מיום בריאת העולם. בזמן מדוייק, מליוני יהודים מתפללים תפילות השבת ממש ממש ביחד".

להלן זמני העמידה לתפילות השבת (יש לכוון את שעת העמידה לזמנים אלו):

ערבית ליל שבת: עמידה - 19:30

שחרית: עמידה - 8:45

מוסף: עמידה - 9:30

מנחה: עמידה - 13:30

דבר נוסף אותו מדגיש הרב חותה, הוא נושא התפילות במניין דרך המרפסות: "לכתחילה ידאגו שיהיה חזן אשכנזי, ובמקום שאין חזן אשכנזי מותר אף שיהיה חזן ספרדי. ולגבי ברכת כהנים יעשו בלי שהכהנים יברכו את הברכה על ברכת כהנים.

"והטוב ביותר בשכונה של וילות ודירות צמודות קרקע, שיצאו כל אחד איש מפתח ביתו ליד השער כך שיהיו מנין בצורה זו איש בפתח אהלו, ואחד יתפלל בקול וביום חול ברמקול וזה מנין למהדרין. וכל זה אסור לעשות בבני ברק על פי הוראת הרבנים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר